CiU reclama una millor gestió publica per evitar l’augment d’impostos en temps de crisi

Alexis Serra exigeix a l’equip de govern de Manresa que s’adapti a la crisi i que prioritzi la bona gestió dels recursos a l’augment d’impostos i taxes per sobre de l’IPC.

Publicat el 02 de juliol de 2009 a les 15:40


El butlletí semestral d’Inclusió Social exposava que el número de persones que endarrereixen els seus tributs municipals o que no hi poden fer front va en augment d’un any a l’altre. El número de processos d’embargament també. És per això que el grup municipal de Convergència i Unió, en boca del seu president Alexis Serra, ha reflexionat sobre si és convenient mantenir una pressió fiscal per sobre de l’IPC o convindria ser més curosos a l’hora de gestionar els recursos propis.

L’exemple de la concessió de l’aparcament de la Reforma amb un conveni insuficient és l’exemple, segons CiU, de que no caldria ofegar els manresans amb impostos, taxes i preus públics si es gestionessin correctament els recursos propis. És per això que CiU insta a l’equip de govern a començar a parlar, com abans millor, dels pressupostos municipals pel 2010, de manera que no passi com l’any passat ‘corrent a última hora amb un pressupost que no quadra i que es compensa amb ingressos ficticis, en contra dels informes tècnics’.

CiU també veu necessari planificar el futur per sobre de la durada de la legislatura i creu convenient redactar un pla de viabilitat econòmica a tres o quatre anys vista.