Compromís amb Sant Joan – ICV - MES ha demanat al govern municipal que adopti mesures que impliquin millores en la recollida selectiva municipal. El grup ha alertat al Ple i en diverses comissions informatives que els nivells de recollida selectiva són clarament millorables i que se situen molt lluny dels llindars exigits per la Unió Europea del 50% el 2020 i del 65% el 2030.
Durant el 2015 la recollida selectiva al municipi es va situar per sota del 39%, fet que suposa un estancament i fins i tot davallada respecte dades d'anys anteriors. A més aquesta xifra situa el municipi per sota de la mitjana del Bages i fa perdre posicions en el rànquing de municipis de la comarca.
Per aquest motiu Compromís ha reclamat que s'impulsin mesures concretes que promoguin i sensibilitzin en la necessitat de reduir el volum de residus així com realitzar la separació de fraccions que permetin incrementar els nivells actuals de recollida selectiva.
En aquest sentit, lamenten que la instal·lació del Punt Verd del Carrer Vilaseca es portés a terme sense diàleg ni amb veïns ni comerciant del mercat ambulant i creuen després d'uns mesos de funcionament es demostra que és clarament millorable. A més no entenen que al mateix temps hagi provocat una reducció dels contenidors de la zona, fent que les distàncies de diversos punts als actuals contenidors s'hagin doblat i dificultant així la recollida selectiva especialment a la gent més gran.
Compromís assenyala també que és necessari millorar el punt pel que fa a la seguretat d'infants, que hi circulen sovint per la proximitat amb el concorregut Parc Catalunya, i celebren que s'hi instal·li properament un tancament.
ARA A PORTADA
-
Ramon Bacardit denuncia per delicte d'odi els cartells apareguts durant la Fira de l'Aixada Pere Fontanals
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
-
L'Ajuntament de Manresa allarga fins divendres l'estada de la família Ungureanu a l'Alberg Pere Fontanals
Publicat el
14 d’octubre de 2016 a
les 17:08
Et pot interessar
-
Política
Sant Joan redueix un 57% el rebuig en la primera setmana amb el porta a porta
-
Política
La CUP inicia a Manresa la campanya Ara parla el País amb una enquesta popular
-
Política
Les Escodines acollirà el 12 de març la propera jornada de L'alcalde als barris
-
Política
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions
-
Política
Sant Vicenç de Castellet aprova la nova comissaria amb una inversió de 616.000 euros
-
Política
La consellera Núria Parlon visita Sant Joan de Vilatorrada per tractar qüestions de seguretat
