El grup municipal Compromís amb Sant Joan a l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada reclama que s'aprovi amb urgència l'aplicació de bonificacions en l'impost municipal sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana, més conegut com la plusvàlua. El grup proposa que s'atengui ja una petició veïnal llargament reivindicada i que es va plantejar directament al Ple municipal del mes de desembre passat.
Per aquest motiu Compromís ha reclamat a l'alcalde que convoqui amb la màxima urgència una reunió de tots els grups municipals per posar fil a l'agulla a la modificació. Denuncien que "en el moment que es va plantejar la petició a Ple tots els grups es van mostrar favorables, però a l'hora de la veritat, 5 mesos després, l'equip de govern no ha fet cap passa per concretar i aprovar les bonificacions.
Compromís es mostra d'acord amb la petició recolzada per centenars de veïns i veïnes que reclamen incorporar bonificacions importants en l'impost sobre la plusvàlua, tal com s'apliquen en bona part dels municipis de la comarca. El grup es mostra partidari de l'impost, però argumenta que quan es tracta d'herències de l'habitatge habitual, dins del propi matrimoni, és clarament injust. A més, creuen que el fet que a bona part dels municipis s'apliquin bonificacions d'aquest tipus, "és un greuge afegit per als veïns i veïnes de Sant Joan".
Compromís creu que la modificació de l'impost hauria de ser aprovada per consens i per això reclamen que abans de finalitzar el mes de maig se celebri una reunió de portaveus per tal de començar a concretar els requisits, condicions i percentatges de les possibles bonificacions.
Compromís amb Sant Joan reclama aplicar urgentment bonificacions a l'impost sobre la plusvàlua
Política
La formació ha reclamat a l'alcalde que convoqui amb urgència una reunió de grups municipals per atendre així una demanda veïnal que fa prop de mig any que es va plantejar
ARA A PORTADA
-
-
Economia ARaymond concentra a Sallent la seva activitat a l'Estat amb una nova planta de 15 milions d'euros ACN
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
Publicat el
08 de maig de 2021 a
les 16:16
Et pot interessar
-
Política
ERC Sant Fruitós retreu que el gimnàs del Pla del Puig arribi amb dos anys de retard
-
Política
Endavant crea el primer nucli de l'organització al Moianès
-
Política
Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat
-
Política
Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa
-
Política
Junts per Manresa reclama revisar els contenidors massa a prop dels habitatges per prevenir incendis
-
Política
«Manresa no pot assumir més gent que necessita assistència social»
