Compromís amb Sant Joan tornarà a proposar al proper Ple Municipal que l'Ajuntament apliqui criteris de tarifació social en els preus públics dels serveis públics municipals. D'aquesta manera, fixant preus progressius en funció de la renda, Compromís assegura que es garanteix l'equitat i l'accés a tothom independentment de quina sigui la seva situació econòmica.
Compromís tornarà a presentar la proposta després que el Ple celebrat ahir rebutgés les bases de convocatòria d'ajuts per a les inscripcions a l'Escola de Música proposades pel govern, que es trobava en minoria degut a l'absència de dos regidors. El portaveu de Compromís amb Sant Joan, Albert Marañón, justifica el vot en contra del seu grup degut a que "és una proposta unilateral, sense cap negociació prèvia, que no neix de cap estudi ni anàlisi de la situació econòmica de les famílies que justifiqui una determinada progressivitat, i que respon més a la necessitat de maquillar la puja del 7% aprovada en l'anterior Ple que no pas a una convicció real".
Marañón apunta a més que "l'aplicació de criteris socials en els preus públics no només ha de ser útil per a les persones que ja en són usuàries si no que sobretot ha de servir per incorporar nous usuaris que ara com ara no ho són ja que econòmicament no els és possible". Creu que la proposta del govern no complia aquest objectiu, "a una família de 4 membres amb uns ingressos inferiors a 20.000 anuals si només se'ls bonifica un 20% la quota de l'Escola de Música no s'aconsegueix de cap manera que es matriculin ja que prou feines tindran per cobrir altres necessitats".
En aquest sentit, Marañón demana al govern que "si realment creuen en la necessitat d'aplicar criteris socials en els preus públics seguin a negociar. Des de Compromís els tornarem a oferir la possibilitat de treballar en aquest sentit presentant una moció al proper Ple Municipal".
D'altra banda "la unilateralitat" del govern també els va passar factura en la modificació del contracte amb l'empresa de neteja que també va ser tombada per l'oposició. Marañón explica que "novament al govern municipal només els importa l'estalvi i per això rebaixaven hores de neteja de manera injustificada i encomanaven a l'empresa la neteja d'instal·lacions com la piscina municipal que fins ara es duia a terme amb personal propi".
Compromís amb Sant Joan tornarà a proposar la tarifació social als serveis públics municipals
La nova proposta neix després de la fallida convocatòria d'ajuts per a les inscripcions a l'Escola de Música que va rebutjar el Ple Municipal de dijous
ARA A PORTADA
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
L'Ajuntament de Manresa allarga fins divendres l'estada de la família Ungureanu a l'Alberg Pere Fontanals
-
El director manresà David Victori tornarà a casa per presentar el seu darrer èxit «Cortafuego» Redacció
-
El parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac incorpora tecnologia per compatibilitzar escalada i biodiversitat Redacció
Publicat el
30 d’abril de 2016 a
les 15:14
Actualitzat el
30 d’abril de 2016 a les
15:17
Et pot interessar
-
Política
Sant Joan redueix un 57% el rebuig en la primera setmana amb el porta a porta
-
Política
La CUP inicia a Manresa la campanya Ara parla el País amb una enquesta popular
-
Política
Les Escodines acollirà el 12 de març la propera jornada de L'alcalde als barris
-
Política
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions
-
Política
Sant Vicenç de Castellet aprova la nova comissaria amb una inversió de 616.000 euros
-
Política
La consellera Núria Parlon visita Sant Joan de Vilatorrada per tractar qüestions de seguretat
