Acció Sindical Bages ha convocat una concentració en suport als treballadors i autònoms afectats per les mesures dels governs contra la Covid-19. La mobilització, prevista per al proper dilluns dia 16 de novembre a les 6 de la tarda a la plaça Major de Manresa, té com a objectiu exigir a l'Estat solucions per a la classe treballadora. "La gestió que s'està fent", declaren des de l'organització, "és una vergonya i ens aboca a la misèria. Ja no podem més. Les institucions han de garantir la cobertura de les nostres necessitats bàsiques".
Davant aquesta situació, consideren que "és necessari sortir al carrer per reivindicar el nostres drets, i demostrar que no permetrem que ens els arrabassin".
Des de l'organització es formulen una sèrie de demandes centrades en reclamar "una major protecció per tots aquells treballadors perjudicats per les mesures preses en relació a la crisi de la Covid-19". Entre elles es compten prohibir els acomiadaments i fer una moratòria de lloguers i hipoteques, quelcom que consideren "indispensable per alleugerir la càrrega a què ens estem veient sotmesa la classe treballadora".
En aquesta línia, el sindicat ha denunciat com a "inadmissible" el fet que no s'estiguin cobrant els ERTO, una cosa que asseguren que està "ofegant als treballadors" i n'ha reclamat el pagament immediat. També critiquen la gestió que s'està fent de les ajudes als autònoms, que titllen de "caòtica i profundament desafortunada". Es refereixen a la concessió d'una quantitat de prestacions per aquest grup limitades a 10.000, que s'havien de sol·licitar a través d'una web i que es concedien als primers en demanar-les.
Des del sindicat lamenten que es tractava "d'una cursa deplorable, que ha enfrontat els autònoms entre sí", i denuncien que la web va caure, el que dona testimoni del que consideren "una pèssima gestió". Consideren que calen ajudes pels autònoms "que tinguin un impacte real, i no més rentats de cara".
Una de les propostes que fa el sindicat bagenc per contribuir al finançament d'aquestes mesures és la de gravar els rics amb un impost extraordinari, els diners del qual haurien de revertir "en el conjunt de la classe treballadora". Consideren just que en una situació de crisi com aquesta "els que més tenen aportin a tota la societat una part de la riquesa que els treballadors hem creat amb la nostra feina", per tal de d'evitar que aquells sectors més afectats per la conjuntura caiguin en la pobresa. Acció Sindical del Bages remarca que, actualment, "se'ns està privant dels nostres mitjans de subsistència mentre els més rics continuen enriquint-se".
És per tot això que els sindicalistes fan una crida "a tota la població de la comarca del Bages a sumar-se a la mobilització d'aquest dilluns, així com a seguir lluitant i organitzant-se als llocs de feina i als barris, ja que és la única manera que tenim de frenar els abusos de la patronal".
Asseguren que "és necessari mostrar que estem farts i disposats a lluitar per tal de què se'ns garanteixin les condicions de vida dignes a què tenim dret".
Convoquen una mobilització de treballadors i autònoms a Manresa el proper dilluns
Acció Sindical del Bages fa una crida a mostrar el malestar per les mesures dels governs contra la Covid-19
Ara a portada
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Plans La Moreneta tornarà a sobrevolar l'Abadia de Montserrat amb motiu del dia de la Mare de Déu Redacció
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-
Societat Dilluns tornaran a funcionar els nous contenidors després de resoldre's l'avaria informàtica Redacció
-
Societat Josep Maria Mata-Perelló, Creu de Sant Jordi per la seva trajectòria científica i humana Redacció
Publicat el 12 de novembre de 2020 a les 19:03
Actualitzat el 12 de novembre de 2020 a les 19:08
Et pot interessar
-
Política Dissabte començarà el període de votacions del pressupost participatiu de Sant Fruitós
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs