Joan Coscubiela, diputat d'ICV-EUiA, ha volgut deixar clar aquest vespre que "la crisi hi ha oportunistes que l'estan aprofitant per destruir el model social del nostre país, imposant mesures que en un altre context econòmic haurien estat implantejables". Així ho ha dit en una trobada de la militància d'ICV del Bages – Berguedà a Manresa.
Per a Joan Coscubiela "a diferència del que la dreta s'ha encarregat d'estendre el dèficit públic no és perquè haguem estirat el braç més que la màniga. Les dades demostren que tres quartes parts del dèficit es deu a la caiguda dels ingressos, una quarta part a l'augment de la despesa, bàsicament en subsidis d'atur".
És per això que Coscubiela ha assenyalat que davant d'aquesta realitat "com més es redueix despesa, com més retallades s'imposen, més es cau en el cercle viciós de caiguda de l'activitat econòmica i per tant caiguda d'ingressos". Per al diputat ecosocialista, "només sortim del cercle viciós augmentant impostos a les rendes del capital i l'especulació, i combatent el frau".
Pel que fa la reforma laboral, Coscubiela l'ha posat com a exemple de "l'oportunisme d'alguns per canviar el model social de les darreres dècades". El diputat ecosocialista ha insistit que en cap cas la reforma imposada servirà per crear ocupació si no que el veritable objectiu és carregar-se el màxim instrument de defensa dels drets dels treballadors i treballadores, la negociació col·lectiva, i així aplicar una reducció dràstica i estructural dels salaris.
En aquest sentit, Joan Coscubiela, ha fet una crida a la militància d'ICV a les comarques centrals a que treballin perquè la vaga general del proper 29 de març sigui un èxit i esdevingui un espai de confluència de totes aquelles persones i moviments socials que vulguin dir prou a les retallades socials i laborals. Per això ha dit que ICV es bolcarà en aquesta convocatòria "intentant desmuntar els arguments de tots aquells que de manera implícita o explícita volen actuar de piquets contra la vaga".
La trobada – debat mantinguda aquest dilluns entre la militància d'ICV a les comarques centrals i el diputat Joan Coscubiela s'emmarca en el procés que ha iniciat la formació ecosocialista de cara a la seva 10a Assemblea Nacional, convocada per al mes de novembre.
Coscubiela es reuneix amb membres d'ICV al Bages
Política
"El gran objectiu de la reforma laboral és carregar-se la negociació col·lectiva i reduir salaris de manera estructural" ha recordat en roda de premsa
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
12 de març de 2012 a
les 20:55
Et pot interessar
-
Política
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Política
El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el govern de defugir el debat sobre la compra del Bloc 8 de Manresa
-
Política
Junts acusa el Govern i Aloy de «capitular davant la pressió» amb la compra del Bloc 8
-
Política
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Política
L'equip de carrer de Manresa detecta 36 persones sense llar durant el 2026, més que en tot el 2025
