Des de finals d'octubre passat, moment en què el PSOE va donar suport al PP a l'hora d'aplicar l'article 155 a les institucions catalanes, el grup de Demòcrates de Catalunya al Consell Comarcal del Bages va entrar en converses amb ERC per traslladar-li la posició del partit a nivell comarcal, que era "la de facilitar al màxim la governabilitat del Consell en cas d'un trencament del pacte entre ERC i PSC al govern comarcal".
En aquest sentit, i davant la situació de govern en minoria que podria quedar, Demòcrates de Catalunya va oferir els dos vots dels consellers fins a finals de mandat per ajudar a l'estabilitat del Govern "en els temes cabdals, sense entrar a formar part del Govern del Consell Comarcal". Per a Roger Genescà, portaveu de Demòcrates, “els nostres dos vots no donen cap majoria, però dificulten altres sumes”.
Així, un cop consumat el trencament entre ERC i PSC, Demòcrates de Catalunya ha acordat amb ERC crear un espai de diàleg permanent per abordar els temes més rellevants del Consell Comarcal i poder incidir-hi a través de propostes concretes en la gestió de l'ens. A hores d'ara, expliquen, ja s'està treballant de cara als pressupostos del 2018 així com en la redistribució de les àrees de Govern.
De cara al proper Ple del Consell Comarcal del Bages, fixat pel proper dilluns 27 de novembre, Demòcrates anuncia el vot favorable als dictàmens que redistribueixen les atribucions dels consellers d'ERC fruit del canvis produïts pel trencament del pacte.
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de novembre de 2017 a
les 18:16
Et pot interessar
-
Política
El Tribunal Suprem amnistia la santvicentina Adriana Delgado
-
Política
Susana Tapia deixa el lideratge del PSC de Moià i no optarà a la reelecció el 2027
-
Política
El ple de Moià debatrà la modificació urbanística d'El Prat enmig d'una nova protesta ciutadana
-
Política
Ataquen a pedrades el domicili d'una regidora d'ERC de Sant Vicenç després del Mundial
-
Política
El ple rebutja la proposta de Fem Manresa per retirar part de l'asfalt de la plaça Neus Català
-
Política
Cardona reclama a Illa suport per rehabilitar el nucli antic, impulsar habitatge i atraure empreses
