El santjoanenc Albert Marañón formarà part de la candidatura dels Comuns a les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 12 de maig, com a candidat de la Catalunya Central. El Consell Nacional dels Comuns celebrat aquest dimecres va aprovar les llistes en les que Marañón forma part de la capçalera, número 13 per la demarcació de Barcelona.
Marañón, veí de Sant Joan de Vilatorrada, de 36 anys, és politòleg de formació, especialitzat en gestió pública municipal. Actualment treballa com a tècnic de desenvolupament econòmic a l'administració local. La seva experiència en política institucional s'ha centrat en la política municipal, com a regidor de Sant Joan de Vilatorrada fins el 2022, i conseller comarcal d'Acció Social entre el 2015 i el 2019. A més ha estat promotor i ha format part activa de diverses associacions a nivell municipal.
Marañón ha remarcat que "les properes eleccions són una cruïlla entre passat o futur i les comarques centrals ens hi juguem molt". Situa com a prioritats del territori l'enfortiment de serveis com l'educació o la sanitat, la rehabilitació i millora dels barris, i una aposta valenta per la mobilitat sostenible amb transport públic de qualitat, tirant endavant el projecte de Tren Tramvia del Bages que connecti Manresa amb Sant Joan, Súria i Sallent.
Els Comuns assenyalen que el fet que una persona de les comarques centrals ocupi un lloc destacat a la capçalera de la candidatura "garanteix que la resposta a les necessitats del territori és una prioritat". Per als Comuns les properes eleccions al Parlament són "l'oportunitat per debatre i decidir el model de país, l'oportunitat d'apostar per un model de futur amb l'habitatge, la salut, l'educació i la transició ecològica com a prioritats".
La representació de la Catalunya Central a la candidatura dels comuns la completen la manresana Laura Oliva, infermera i activitat per la sanitat pública, al número 53; la moianenca Montse Clapers, biòloga i activista mediambiental que ocupa el número 67.
Per part de Osona, formen part de la candidatura el regidor dels comuns a Vic, Arnau Martí, com a número 20, i el professor de Fisoteràpia de la UVic, Dani Jimenez al número 35.
El bagenc Albert Marañón, número 13 a la llista dels Comuns per Barcelona
Política
La representació de la Catalunya Central la completen Laura Oliva, Montse Clapers, Arnau Martí i Dani Jiménez
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
28 de març de 2024 a
les 18:00
Actualitzat el
28 de març de 2024 a les
18:17
Et pot interessar
-
Política
La Grada d'Animació reclama desencallar el nou pavelló abans del període electoral
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8
-
Política
Súria rebutja la ubicació prevista de la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
-
Política
Sant Fruitós invertirà 405.000 euros per climatitzar i modernitzar el Pavelló Municipal
