
Més de 5.000 persones es van apuntar a la proposta de l'ANC Bages per anar plegats el proper Onze de Setembre a completar un tram de la Via Catalana que unirà a través d'una cadena humana el principat de Catalunya de nord a sud. La proposta que es va fer des de Manresa va ser omplir diversos trams en una zona de poca població per facilitar que la via no tingués trams amb poca gent i per aquest motiu es va triar l'Hospitalet de l'Infant. Malgrat això, algunes poblacions de la comarca, de forma autònoma van triar cobrir altres trams, a l'Ordal i al Pont de Molins. A banda de les persones que s'han apuntat a través de l'ANC Bages, s'ha de comptar també els que s'han inscrit directament a la Via Catalana i que completaran altres trams de la cadena humana.
A través del web www.viacatalanabages.org la gent es va anar apuntant fins al dia 26 de juliol. De les 5.070 persones apuntades llavors, 3.700 anaven a l'Hospitalet de l'Infant, en 60 autocars -algunes van triar anar-hi per mitjans propis-, 790 anaven als trams de l'Ordal, i 580 als trams de Pont de Molins, completant 15 autocars més.
Davant de la demanda de molta gent que s'havia quedat sense possibilitat d'anar a la Via Catalana amb la gent de la comarca, l'ANC Bages, davant de la falta d'autocars a la comarca, ha contractat 15 autocars més d'una empresa de la zona metropolitana, de manera que des del passat divendres, el web www.viacatalanabages.org torna a admetre inscripcions fins a un màxim de 800 persones més, tot i que en aquest cas, el preu de l'autocar serà de 15 euros -i no de 10 euros com en la primera expedició- perquè el transport ve i ha de tornar a la zona metropolitana i el seu cost és més alt.
Amb tot, qui no hagués tingut temps d'apuntar-se en la primera proposta, encara té l'oportunitat de participar a la Via Catalana amb l'expedició bagenca. En aquest cas, els autocars aniran a l'Hospitalet de l'Infant.