El Comitè de Defensa de la República (CDR) de Manresa "exigeix" al govern de l'Ajuntament de Manresa que tregui la bandera espanyola del pal de la façana de l'Ajuntament. I ho "exigeix" perquè entén que l'independentisme té una presència "molt majoritària" a l'Ajuntament, amb 18 de 25 regidors, i "perquè els manresans van deixar clar que volen la independència de Catalunya el pasat 1-O".
Els membres del CDR han fet una roda de premsa aquest divendres a la tarda per avisar que "l'únic camí per a la independència és la desobediència", que fa que entenguin que el govern de la ciutat "té un mandat clar" dels veïns i veïnes.
El CDR ha recordat que la bandera espanyola va estar més de 80 dies fora de la façana després que durant l'Aturada de País del 3-O, dos regidors de la CUP -Jordi Masdeu i Jordi Garcés- la van despenjar amb la complicitat dels dos partits de govern, CDC i ERC. Després, però, l'amenaça d'inhabilitació la va fet tornar a la presidència del consistori.
Ara, aquesta amenaça no li val al CDR perquè entén que "sense desobediència no hi ha independència", i per això avisen que si no es treu la bandera espanyola de la façana, com a mínim, duran la Festa Major, no descarten altres accions si no li fan cas.
El CDR exigeix al govern de Manresa que retiri la bandera espanyola de l'Ajuntament
Els activistes demanen que ho faci, com a mínim, durant la Festa Major i no descarta accions de pressió si no li fan cas
ARA A PORTADA
Publicat el 17 d’agost de 2018 a les 19:44
Et pot interessar
-
Política Sant Fruitós de Bages tanca l'exercici 2024 amb més romanent de tresoreria
-
Política La Jornada Catalana de la Mobilitat que es farà a Manresa ja registra més de 250 inscrits
-
Política Fem Manresa proposa accions per revitalitzar el mercat dels pagesos de la plaça Major
-
Política La PAHC Bages s'adhereix a la nova Confederació d'Habitatge de Catalunya
-
Política Un centenar de persones participen a la primera Festa de la Rosa del PSC del Moianès
-
Política Alumnes de Manresa clamen per la república al pas de Felip VI a Mauthausen