El govern municipal de l'Ajuntament de Manresa ha evitat pronunciar-se aquest dijous al vespre durant el ple en una proposició que havia presentat el PSC en el sentit d'afegir-se als alcaldes del Vallès Occidental per reclamar que sigui la línia R4 la que acabi enllaçant amb la futura estació del tren de l'aeroport del Prat. De fet, els partits del govern han presentat una esmena en la que només s'insten a participar en la mesa que debat aquest aspecte amb la Generalitat.
El PSC entrava d'urgència aquest mateix dijous una proposició que instava l'Ajuntament a afegir-se als alcaldes del Vallès Occidental que reclamen l'enllaç de l'R$ amb l'aeroport del Prat. "Nosaltres, que normalment representem uns 250.000 habitants, tenim l'oportunitat de formar part d'una massa crítica de més d'1 milió de persones", explicava el portaveu socialista Felip González, que afegia, com a argument que "més enllà de l'enllaç pròpiament dit, l'R4 passaria a ser la principal línia del país i per tant hi guanyaria en inversió".
La proposició arribava després que la junta de portaveus rebutgés entrar aquest tema com a esmena a la proposició que també presentaven tots els grups en el mateix ple de suport a la declaració dels alcaldes de la comarca quant a peticions en infraestructures a la Generalitat i al govern de l'Estat. "Aquest és un document consensuat entre els ajuntaments i no som qui, nosaltres, per esmenar-lo", li havien argumentat.
L'equip de govern ha defensat una esmena en la qual, en comptes d'optar per l'articulació de la línia R4 fins a l'aeroport, s'autoinstaven a participar en la mesa que debatrà com ha d'arribar el tren fins a la infraestructura aeroportuària.
Aquest posicionament ha fet sospitar a González que "el govern està més per una línia única tipus llançadora que per fer arribar el tren de Manresa fins allà", tot i que Aloy l'ha respost dient que "això és el que hem de decidir en aquesta mesa" tot recordant que "una línia de més de 60 quilòmetres difícilment donarà garantia de puntualitat en els combois de l'aeroport".
Per part de Ciutadans, Andrés Rojo ha opinat que tenir un enllaç directe amb l'aeroport "és una avantatge", mentre que Roser Alegre, de Fem Manresa,ha exposat que per al seu grup "ara no és el moment de debatre això després que s'hagi creat un consens entre la pràctica totalitat de la comarca a favor d'unes reclamacions".
El govern de Manresa no es vol pronunciar encara sobre si cal fer arribar la línia R4 a l'aeroport
La moció del PSC és esmenada per ERC i JxManresa que volen debatre amb els agents implicats abans de decantar-se per una opció o l'altra
ARA A PORTADA
-
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Redacció
-
-
Una coneguda empresa del Bages, condemnada a indemnitzar un treballador amb 7.500 euros per humiliar-lo Pere Fontanals
-
Les obres del Parc Tecnològic del Bages avancen i Manresa i Sant Fruitós en celebren el progrés Pere Fontanals
-
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força Pere Fontanals
Publicat el 23 de gener de 2020 a les 20:02
Et pot interessar
-
Política
Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
-
Política
El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
-
Política
Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
-
Política
De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa
-
Política
Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic
-
Política
Gaià rep un estudi per dotar de connectivitat d'alta capacitat les masies del municipi
