El govern municipal de Manresa ha respost a les sospites de la CUP, sobre si la modificació del reglament d'honors que es va aprovar en l'últim ple tenia relació amb la voluntat que el Cruyff Court de la plaça Milcentenari dugués associat el nom de Manel Estiarte, negant-ho en rodó.
El regidor d'Esports Jordi Serracanta ha assegurat a NacióManresa que una cosa "no té res a veure amb l'altra" i que, de fet, "Manel Estiarte constarà com a padrí de la nova instal·lació però no tindrà rang de nomenclàtor oficial". "O sigui, el Cruyff Court podia dur associat el nom del waterpolista encara que no haguéssim fet els canvis en el reglament", ha aclarit.
Serracanta ha volgut posar la modificació del reglament en perspectiva, "és una modificació d'un article petitíssima" que busca "millorar-lo" i que "només és aplicable a equipaments". La modificació consisteix en incorporar la possibilitat que "en casos excepcionals i degudament justificats" es pugui posar el nom d'una persona viva a un equipament de la ciutat. Fins ara, per posar el nom d'una persona a un equipament calia que fes, com a mínim, tres anys que fos morta.
El regidor explica que ja es va parlar del canvi de reglament amb els grups municipals el passat mes de juny, "però sí que és cert que entre l'estiu, l'Onze de Setembre i tot plegat, no se n'havia parlat més fins aquesta setmana".
"Altres ciutats permeten posar nom de persones vives a les seves instal·lacions", ha explicat el regidor, que ha expresat que no és tan estrany que es vulgui honorar una persona "de rellevància" abans no sigui morta.
Serracanta a aprofitat per negar rotundament que aquests moviments estiguin motivats per la proximitat de les eleccions. "Basant-nos en aquesta afirmació, ara que falten vuit mesos per a les properes eleccions, hauríem d'aturar la nostra activitat al govern, i no ho farem", ha conclòs.
El govern respon a la CUP que no han canviat el reglament d'honors pel Cruyff Court
"Manel Estiarte constarà com a padrí de la nova instal·lació però no tindrà rang de nomenclàtor oficial" ha assegurat Jordi Serracanta
ARA A PORTADA
-
-
La Fira Mediterrània arrenca a Manresa amb teatre familiar i mirades sobre la memòria i el mite Pere Fontanals
-
-
El Baxi Manresa estrena el seu compte de victòries davant un fluix Slask Wroclaw (74-62) Xavier Sucarrats
-
El Certamen Nacional de Pubillatge 2025 se celebrarà a Monistrol i a l'Abadia de Montserrat Pere Fontanals

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 04 d’octubre de 2018 a les 22:46
Actualitzat el 04 d’octubre de 2018 a les 23:34
Et pot interessar
-
Política Junts Sant Joan critica la «manca d'acció» del govern de Solernou i el baix compliment del Pla Municipal
-
Política Salvador Busquets i Mariona Homs lideren una nova executiva d'ERC al Bages
-
Política Junts insta l'Ajuntament de Manresa a allunyar-se de les empreses vinculades al cas DGAIA
-
Política Carrer Guimerà: tot a punt per als nous recorreguts de bus i per a una tarifa plana d'aparcament
-
Política Aliança Catalana utilitza una imatge falsa feta amb IA per alimentar la xenofòbia a Manresa
-
Política Marc Aloy denuncia «falsedats greus» del vídeo d'Octuvre i anuncia accions legals per defensar-se