Dimecres vinent, 1 de juliol, a la 1 del migdia, tindrà lloc el ple municipal en què es donarà llum verd al nou cartipàs municipal, després que l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, ha signat aquest dissabte al migdia les primeres resolucions des que ha assumit el càrrec, entre les quals la convocatòria d'aquest ple.
El gruix del govern municipal no sofreix variacions, i gairebé tots els regidors i regidores tindran les mateixes delegacions que el primer any de mandat, però el govern passa de sis a vuit tinences d'alcaldia, amb l'objectiu que totes les àrees estiguin representades a la Junta de Govern, en un moment especialment crític pel fet que cal gestionar els efectes de la pandèmia del coronavirus.
En el nou organigrama presidit per l'alcalde Marc Aloy (ERC), el primer tinent d'alcalde serà Valentí Junyent (JxM), fins ara alcalde, que alhora mantindrà les funcions de regidor d'Hisenda, que ja ha ostentat aquest darrer any, i assumirà també la regidoria de Presidència, que en aquest primer tram de mandat ha recaigut en Marc Aloy.
La segona tinent d'alcalde serà Cristina Cruz (ERC); tercer, Joan Calmet (JxM); quart, David-Aaron López (ERC); cinquè, Antoni Massegú (JxM); sisena, Montserrat Clotet (ERC); setena, Núria Masgrau (JxM); i vuitena, Mariona Homs (ERC).
El pas de sis a vuit tinents d'alcalde no implicarà un increment del cost del govern pel que fa a retribucions, ja que es farà una actualització a la baixa dels salaris de tots els membres del govern per tal que es mantingui el cost global actual.
D'altra banda, Antoni Massegú (JxM), cinquè tinent d'alcalde i regidor d'Esports, i d'Ensenyament i Universitats, serà el nou portaveu del govern municipal.
El nou govern de Manresa creixerà de sis a vuit tinències d'alcaldia sense increment de cost
Un nou ple, dimecres vinent, donarà llum verd al nou cartipàs municipal de Manresa
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juny de 2020 a les 19:37
Actualitzat el 27 de juny de 2020 a les 19:44
Et pot interessar
-
Política Contra el formigó, més arbrat
-
Política ERC Bages celebra que el Govern aposti pel desdoblament de la C-55 aprofitant el traçat actual
-
Política Comencen les obres d'urgència per substituir tot el cablejat elèctric a Pineda de Bages
-
Política Els grups municipals es conjuren per aconseguir el convent de les Caputxines per a Manresa
-
Política Junts preguntarà al govern de Manresa què ha costat el primer projecte tècnic de la ZBE
-
Política Junts Bages celebra l'anunci del desdoblament de la C-55 però reclama que arribi fins a l'A2