El ple municipal de l'Ajuntament de Cardona, en la seva sessió ordinària del mes de juliol, es va reunir el passat dijous per portar a debat i votació algunes qüestions, d'acord amb l'ordre del dia, i a l'activitat de control dels grups municipals.
La sessió va començar amb la presa de possessió i nomenament de Jesús Garriga i Garriga (Junts per Cardona) com a regidor de l'Ajuntament, en substitució d'Eduard Melero, qui va plegar per motius personals.
Seguint l'ordre del dia, va quedar aprovat un pla de mesures antifrau i codi ètic de l'Ajuntament de Cardona. Un document que, segons l'alcalde, Ferran Estruch, "és un pas més en el compromís inequívoc d'aquest Ajuntament en la màxima transparència i bon govern".
El consistori va aprovar, per unanimitat, la sol·licitud a la delegació territorial del Govern de la Generalitat de Catalunya d'autorització per celebrar el Corre de bou 2022 en el marc de la Festa Major. En aquest punt, l'alcalde va remarcar que s'està treballant des de la regidoria de Cultura i Festes per una Festa Major "com sempre".
[h3]Participació ciutadana, en marxa[/h3]
El plenari municipal va aprovar dos reglaments relacionats amb la participació ciutadana a la vila. El primer, el reglament del Consell de la Salut de Cardona, un òrgan participatiu que permetrà consolidar les accions del Pla Local de Salut i els indicadors de salut del municipi.
Per altra banda, també van quedar aprovades les bases reguladores dels pressupostos participatius, un procés de participació ciutadana que s'iniciarà el mes de setembre per donar veu als cardonins i cardonines a decidir una part d'inversió dels comptes municipals del 2023 i que s'executarà l'any vinent.
Entre d'altres, els grups municipals (ERC, PSC i Junts) van aprovar l'aprovació del pla parcial del Polígon Industrial de La Cort II, un pas que permetrà avançar en el desenvolupament del nou polígon.
També va quedar aprovada la primera pròrroga del contracte del servei de neteja dels edificis, locals i dependències municipals; el canvi de data del proper ple ordinari del mes de setembre -que serà el 22 de setembre- o la designació del 12 i 13 de setembre del 2023 com a festes locals.
[h3]Torn de precs i preguntes[/h3]
El grup de Junts per Cardona, de la mà del portaveu, Joan Jané, van fer arribar la proposta de creació d'un parell de campanyes: una, de promoció de material sostenible, com ara envasos reciclables) per tal de conscienciar la població que cal reduir l'ús de plàstics i envasos d'un sol ús. L'altre, de promoció de no agafar el cotxe dins la vila i alliberar, així, places d'aparcament amb l'objectiu "de promocionar la salut i els hàbits saludables".
En el seu torn, el portaveu del grup socialista, Ferran Verdejo, va preguntar per la posada en marxa de la transmissió dels plens municipals a través d'internet, a qui l'alcalde va respondre que s'està treballant juntament amb el Cine Amateur Cardoní per tal que en els propers mesos estigui a punt.
Verdejo també va preguntar per l'estat de la Residència Sant Jaume i possibles restriccions davant la incidència de casos de Covid-19 així com per la convocatòria del Patronat de la Fundació Cardona Històrica i per la licitació del servei de bar del Parc Cultural de la Muntanya de Sal.
El ple de Cardona aprova la posada en marxa de dos processos participatius
Es tracta dels pressupostos participatius i el Consell de la Salut
Ara a portada
-
-
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Plans La comunitat de Sant'Egidio convoca una pregària a Manresa en memòria del papa Francesc Redacció
Publicat el 12 de juliol de 2022 a les 17:55
Actualitzat el 12 de juliol de 2022 a les 18:04
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs
-
Política Sant Vicenç defensa la seva gestió del padró després de la intervenció de la regidora Clotet en el ple de Manresa
-
Política Aloy a Bacardit: «Ja sé que no li agrado gens, però jo també l'he d'aguantar»