El PP de Sant Joan lamenta que l'Ajuntament no volgui censar edificis amb risc d'amiant

Els populars van presentar una moció al ple municipal que van haver d'esmenar per aconseguir el vot dels altres grups

Publicat el 04 d’octubre de 2016 a les 13:23
El regidor del partit Popular a l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, Josep Lluis Javaloyes va presentar una moció al ple que es va aprovar per majoria absoluta en relació a la prevenció dels riscos per la salut en edificis contaminats per l'amiant.

Malgrat la seva aprovació el regidor Popular ha lamentat que "per poder mantenir la moció i que pogués ser consensuada, vam haver de esmenar-la nosaltres mateixos reduint els acords inicials, on demanàvem fer un inventari dels edificis en risc de contaminació per l'amiant, establir un protocol d'actuació mediambiental, pel que comporta la manipulació d'aquest material, i activar una campanya d'informació i prevenció, entre els ciutadans del municipi". 
 
Això es va haver de canviar i va quedar reduït a "informar a través de la web del consistori, als veïns i veïnes sobre els riscos que comporta la presència de l'amiant en els seus domicilis. Tampoc va ser possible aprovar els protocols a seguir en cas de la seva manipulació, transport i gestió". 

Pel regidor l'objectiu de la moció inicial era "prevenir sobre els riscos de la presencia d'amiant en domicilis i llocs públics, i advertir de la perillositat que comporta per a la salut". En aquest sentit Javaloyes considera que "no hi han despeses innecessàries quan es tracta de la salut de les persones, a vegades només és una qüestió de prioritats i de buscar altres vies" i per tant no creu justificada la negativa del Consistori a fer una relació d'edificis damnificats, al·legant manca de personal i que contractar a una persona externa representaria una despesa innecessària per l'Ajuntament. 

Acords inicials de la moció

Primer.- Afegint-nos a l'actuació adoptada, pel Parlament Europeu, l'any 2013, sobre els riscos per a la salut en el lloc de treball relacionats amb l'amiant i perspectives per la seva eliminació abans del 2028, posant en marxa l'elaboració d'un registre d'edificis contaminats per l'amiant.

Segon.- Informar i establir uns protocols d'actuació mediambientals, pel que comporta la manipulació de l'amiant. El seu transport i la seva gestió. Informar els veïns i veïnes que tinguin aquest tipus de material, sobre quin són els procediments que han de seguir per la seva manipulació i tractament.

Tercer. – Activar una campanya d'informació i prevenció, entre els ciutadans i ciutadanes, sobre els riscos que comporta la presència de l'amiant en els seus domicilis o en llocs comuns, i la seva exposició tant activa com passiva, que pot derivar, en una qüestió de salut.

Quart.- Fer públic aquests acords pels mitjans de comunicació municipals habituals. I enviar còpia dels acords obtinguts, a totes les associacions i entitats del nostre municipi, en cas preventiu, per si poguessin ser subjectes damnificats d'aquests riscos, donada l'afluència d'associats en les seves instal·lacions.