El PSC Manresa considera que, davant de la previsió dels experts en l'evolució de les temperatures i el canvi climàtic, que asseguren "que caldrà assumir que a Manresa haurem de conviure amb estius amb episodis d'onades de calor", cal que l'Ajuntament de Manresa es plantegi "l'actualització del Protocol davant les onades de calor" i que, "com a mínim, pengi el seu contingut a la web municipal", ha demanat el president del grup municipal socialista, Joaquim Garcia. "De fet, en aquest sentit anava l'esmena que vàrem presentar en el ple de juliol a la moció de Fem Manresa sobre mesures davant les onades de calor", apunta.
Entre les mesures que es van aprovar en el passat ple, els socialistes recorden que "els refugis climàtics es limiten a dues biblioteques i tres edificis de l'Ajuntament, en què alguns tanquen els dissabtes, diumenges i dilluns, i cada dia de 2 a 4 del migdia, deixant estones d'insolació sense assistir".
Per això, el portaveu socialista Anjo Valentí assenyala que "ens ha decebut que es donés un compliment tant poc treballat [del protocol] com és només oferir ampolles d'aigua i ventalls" als equipaments municipals. Cal recordar que a banda d'informar sobre els refugis climàtics de la ciutat i la dispensació de ventalls i aigua, la moció aprovada -amb esmena del govern municipal- també contemplava la revisió per al total funcionament de les fonts de la ciutat i donar a conèixer el Protocol davant les onades de calor que ha de contenir el Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible i el Canvi Climàtic (PAESC).
Precisament, aquest darrer punt és el que els socialistes asseguren que el govern municipal ha incomplert. Joaquim Garcia recorda que una de les accions que proposa el PAESC és "l'actualització anyal del Protocol d'onades de calor existents i els que afecten a la salut de les persones".
"Pel que fa a aquest punt, el govern es va limitar a confirmar que ja es donava compliment del Protocol, sense exposar les mesures que s'han de preveure davant les onades de calor, que ha de contenir el PAESC i també el Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM)", conclou García, que insisteix en la demanda de la publicació del protocol i de la seva revisió anyal a partir de l'evolució climatologia.
El PSC Manresa demana l'actualització del protocol municipal davant les onades de calor
Política
El portaveu socialista, Anjo Valentí, critica que la resposta del govern municipal a aquests episodis "s'hagi limitat a oferir ventalls i gots d'aigua"
ARA A PORTADA
-
Política Manresa aprova les ordenances fiscals del 2027 enmig d'un xoc per la taxa de residus Pere Fontanals
-
Política Junts i Nacionalista portaran al ple una moció contra el tràfic de drogues a Manresa Pere Fontanals
-
Política La CUP-Fem Manresa vol blindar les subvencions i els contractes municipals davant la corrupció Pere Fontanals
-
Societat El ple de Manresa obrirà la via a comprar el solar de l'Anònima per fer-hi 60 habitatges públics Pere Fontanals
-
Societat Els alumnes del Guillem Catà de Manresa també es mobilitzen contra la supressió d'excursions Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
19 d’agost de 2022 a
les 13:02
Actualitzat el
19 d’agost de 2022 a les
13:06
Et pot interessar
-
Política
La consellera Parlon participarà a Manresa en una Junta Local de Seguretat el 26 d'octubre
-
Política
Santpedor amplia per unanimitat el conveni de serveis socials amb més ajuts d'emergència
-
Política
Ataquen amb pintura la discoteca de Manresa que acollirà un acte d'Aliança Catalana
-
Política
Ferran Verdejo repeteix com a candidat del PSC del Bages, Berguedà i Solsonès al Congrés
-
Política
ERC es replantejaria el vot al POUM de Sant Fruitós si el govern accepta tres condicions
-
Política
Denuncien l'Ajuntament de Castellnou per la filtració d'un document oficial a WhatsApp
