El president del PDECat, David Bonvehí, ha denunciat des de Lledoners "una nova decepció" de la seva formació amb la justícia espanyola perquè el Suprem ni tan sols ha tramitat la petició dels presos per comparèixer a la comissió parlamentària sobre l'article 155 que ha de començar aquest dimarts. Bonvehí ha criticat el que considera una "obstrucció" de la justícia espanyola "quan es tracta de donar veu als demòcrates catalans". En la seva reunió setmanal d'aquest dilluns a Lledoners amb els presos també s'ha parlat sobre les eleccions europees, i tot i que encara no s'ha decidit si Josep Rull o Jordi Turull podrien encapçalar la llista, el president del PDeCAT ha dit que mantenen la porta oberta a altres formacions independentistes catalanes "per configurar una llista més transversal".
Aquest dimarts ha de començar la Comissió d'Investigació al Parlament sobre l'aplicació de l'article 155 de la Constitució Espanyola. Els tres exconsellers de JxCat presos al centre penitenciari de Lledoners, Joaquim Forn, Jordi Turull i Josep Rull van demanar poder-hi participar però el Suprem ni tan sols n'ha tramitat la petició. El president del PDeCAT, David Bonvení, ha denunciat que tan Forn com Turull com Rull "haurien d'estar donant explicacions davant la justícia, però no ho podran fer". Segons ha explicat, els presos estan "indignats" perquè són una part interessada. "Però ja sigui per inacció o per obstrucció no ho podran fer", ha afegit.
Sobre les eleccions europees, Bonvehí ha explicat que encara no han decidit qui serà el candidat de la seva formació. El seu objectiu és fer coalició amb altres partits nacionalistes de l'Estat, com el PNV. Però també ha dit que mantenen la porta oberta a altres formacions independentistes de Catalunya per poder confeccionar una llista "més transversal".
Turull i Rull es mostren oberts a presentar-se a les europees
"Si cal, també hi jugaran", ha dit Bonvehí en relació a la possibilitat que Josep Rull i Jordi Turull passin a formar part de la candidatura del PDeCAT. Tot i que encara no ho tenen decidit, els dos exconsellers s'haurien mostrat disposat a ser-hi. Això sí, Bonvehí ha destacat que la darrera paraula la té la militància.
Candidatura "guanyadora" per Barcelona
Bonvehí ha avançat que en els propers dies tenen previst anunciar una candidatura "potent" per Barcelona. Al PDeCAT li "agradaria" que l'exconseller Joaquim Forn hi fos. De fet, Bonvehí ha dit que molts dels candidats volen "el suport explícit dels nostres consellers tancats injustament". Sense entrar en detalls perquè no està tancada, el líder del Partit Demòcrata, ha destacat que la candidatura a la capital del país utilitzarà una formula "molt transversal".
El Suprem encara no ha tramitat la petició dels presos per declarar a la comissió del 155
El president del PDECat manté la porta oberta a formar coalició per les eleccions europees amb altres formacions independentistes
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de gener de 2019 a les 23:29
Actualitzat el 21 de gener de 2019 a les 23:40
Et pot interessar
-
Política El semàfor: un element en vies d'extinció a Sant Joan de Vilatorrada
-
Política La Manresa més «ben parida», per combatre el pessimisme
-
Política Fem Manresa organitza una xerrada per analitzar els riscos del projecte de soterrament dels FGC a la ciutat
-
Política Un centenar de veïns es concentren a Moià per frenar la tramitació de la planta de biogàs
-
Política Castellbell i el Vilar prepara el relleu en la gestió de l'aigua a Mas Enric-Can Prat
-
Política Socialistes del territori demanen mesures assequibles per dignificar les urbanitzacions