El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha tancat la polèmica sobre la consideració del castellà com a llengua vehicular imposant un percentatge concret del seu ús en el sistema escolar català. Un 25% de les classes s'hauran de fer en castellà.
La mesura inicialment s'aplicarà en cinc escoles on els pares de cinc alumnes van reclamar-ho –cap dels quals del Ripollès- però estableix un precedent per la resta del país. A la pràctica suposa que a banda de llengua castellana una altra assignatura troncal es podria haver d'impartir en espanyol si només hi ha una sola família que ho demani.
El TSJC imposa un 25% de castellà a les escoles
Considera que s'ha d'evitar que "l'ús de la llengua castellana sigui simbòlic" | Inicialment s'aplicarà en cinc centres escolars
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de gener de 2014 a
les 17:22
Et pot interessar
-
Política
La CUP es presenta a Sant Fruitós i es reivindica com a alternativa al govern municipal
-
Política
ERC Bages reivindica tres anys de lideratge municipal i fixa reptes de futur
-
Política
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM
-
Política
El govern defensa l'asfaltatge de la plaça Neus Català per seguretat i funcionalitat
-
Política
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista
-
Política
Jaume Giménez assumeix la coordinació de l'ANC de Manresa
