Els Comuns del Bages consideren un error estratègic per a la comarca que, tal com ha decidit el govern del Consell Comarcal, s'esgotin les reserves del Banc de Projectes, de 450.000 euros, a fons perdut. Els comuns creuen necessari i imprescindible preveure mesures comarcals de xoc i amb caràcter immediat que permetin ajudar a autònoms i a petites empreses que han vist paralitzada la seva activitat degut a l'estat d'alarma.
Tanmateix alerten que utilitzar la totalitat de recursos del Banc de Projectes suposa posar punt i final a un "projecte transformador i innovador de Banca Pública, que fruit de les diverses convocatòries ha ajudat a crear desenes de noves empreses". I afegeixen, "justament ara que altres administracions volen replicar un projecte de microcrèdits com a mesura de reactivació davant la Covid-19, al Bages el govern del Consell Comarcal decideix perdre'l".
Segons els Comuns, "la crisi de la Covid serà molt dura per l'economia local i cal donar tot el suport possible a les empreses i autònoms per a mantenir l'activitat i els llocs de treball, però fer-ho amb aquest fons és un error estratègic de primera magnitud, perquè es perdrà la possibilitat de recuperar els diners i per tant la capacitat pública de seguir fent suport a nova activitat i noves empreses". Així mateix, reclamen tenir present la forta base industrial de la comarca, que del total de treballadors i treballadors afectats per ERTO a empreses de la comarca, prop del 40% són del sector industrial. Creuen que "amb el plantejament que es fa de la convocatòria d'ajuts i descartant el Banc de Projectes es perd també una oportunitat de suport a aquest sector".
El Banc de Projectes dissenyat i posat en pràctica per part del Consell Comarcal l'any 2011 va ser possible va ser possibles amb el suport econòmic del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio, per una esmena feta als Pressupostos Generals de l'Estat del 2010 per part del grup parlamentari d'Iniciativa per Catalunya els Verds.
Els Comuns consideren un error estratègic del govern comarcal canviar microcrèdits per ajuts a fons perdut
El govern de l'ens comarcal ha decidit destinar els 450.000 euros del Banc de projectes, que fins ara s'havien de retornar a interès zero, en subvencions directes
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de maig de 2020 a
les 21:00
Actualitzat el
21 de maig de 2020 a les
21:07
Et pot interessar
-
Política
Cops de colze de l'extrema dreta per capitalitzar la indignació per l'agressió de Sant Joan
-
Política
Cardona reclama un nou pont per millorar la seguretat entre Bages i Berguedà
-
Política
Els ajuntaments del Bages coneixen el nou gestor d'expedients per modernitzar l'administració local
-
Política
Fem Manresa reclama «pressió activa» per recuperar el servei complet de l'R4
-
Política
Artur Mas apadrina Bacardit i Perramon per bastir la «casa gran del manresanisme»
-
Política
La Papasseit acollirà la presentació del llibre «Els de Barcelona» sobre la revolució del 1936
