Els joves de l'esquerra independentista ocupen l'immoble de la Fusteria Pich

Poc després d’aquesta mitjanit, efectius dels Mossos i la Policia Local han intentat desallotjar-los sense èxit

Publicat el 05 de setembre de 2009 a les 09:43

Fotos de l'immoble ocupat divendres a la tarda. Fotografies d'Àlex Gómez Ribera

Aquest divendres al matí un grup nombrós de joves pertanyents a Maulets, Assemblea de Joves de Manresa i altres col•lectius independentistes han ocupat l’immoble del carrer Alfons XII on en els baixos hi havia la Fusteria Pich i que es troba deshabitat en la seva totalitat.

Segons els mateixos protagonistes de l’ocupació la intenció és alliberar l’edifici, desenvolupar-hi un ateneu que tingui capacitat d’autogestió i “denunciar l’especulació que existeix amb l’habitatge, reclamant-lo com un dret inherent a les persones”. En una primera instància els joves s’han establert als baixos des d’on pretenen iniciar l’organització de l’ateneu.

Aquesta nit, però, pocs minuts després de la mitjanit, els Mossos d’Esquadra i la Policia Local han fet acte de presència per a fer una primera avaluació de la situació i després d’haver intentat convèncer els joves sense èxit han desistit en el desallotjament.