La manifestació neofeixista de Balsareny també ha comptat amb grups que no havien estat presents a les manifestacions de Manresa o el Pont de Vilomara. Concretament, una desena de Rebels d'Artés, els motards que també tenen presència a Solsona, han acompanyat la manifestació de suport a Raúl Macià pels carrers de Balsareny.
Els Rebels són un grup de motards, vells coneguts de la policial per la seva violència i la seva ideologia d'extrema dreta espanyolista. El 2013 varen protagonitzar una batalla campal contra els Pawnees MC de Terrassa al barri del Poble Nou de Manresa durant les seves festes. Els Mossos d'Esquadra van practicar quinze detencions entre els dos grups, i van requisar punys americans, armes blanques, porres extensibles i altres objectes contundents. Dos anys després, el jutge els va absoldre tots quinze.
El 2015, la Policia Nacional va detenir vuit membres dels Rebels acusats d'extorsions, coaccions, lesions, amenaces i grup organitzat. Segons la policia, se'ls acusava d'una pallissa a Madris on la víctima va resultar ferida greu.
En la seva ideologia són tradicionalistes, espanyolistes, cristians i etnicistes segons els valors que defensen en el seu ideari: "la nostra pàtria, creences religioses, la cultura a la que pertanyem, ideologia que professem i la família"
Els Rebels, els motards violents i etnicistes d'Artés, també eren a la manifestació de Balsareny
ARA A PORTADA

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 17 de febrer de 2018 a les 23:05
Actualitzat el 17 de febrer de 2018 a les 23:22
Et pot interessar
-
Política Prop de mil veïns de Moià reclamen votar sobre l'ampliació de l'escorxador i la planta de biogàs
-
Política Desallotgen un edifici ocupat al carrer Barreres de Manresa per risc estructural
-
Política Aprovats els projectes d'urbanització de les avingudes de l'Esport i de la Pirelli i del Camí Vell de Rajadell
-
Política Nova C-59 entre Moià i Sant Feliu: més segura, connectada i sostenible
-
Política Baixen dràsticament les denúncies per mal ús dels contenidors tancats a Sant Fruitós
-
Política «Ampliem contenidors i freqüències al Barri Antic, però també empaitarem més els incívics»