ERC de Sant Fruitós de Bages, com a principal partit de l'anterior govern municipal, ha mostrat la seva indignació pel contingut de la roda de premsa de valoració dels cent primers dies de mandat de Gent fent Poble i ha acusar l'actual alcalde del municipi, Joan Carles Batanés, de ser un "mentider". No ho ha fet ni una ni dues vegades, sinó que ha acusat el batlle de faltar a la veritat en cada punt de la seva intervenció de la setmana passada.
En un extens comunicat, els republicans afirmen que Gent fent Poble "menteix" quan diu que s'havien trobat un Ajuntament "sense projectes". També l'acusa de dir "mentides grosses" pel que fa als projectes de les urbanitzacions i els barris i en relació amb el del carrer Sakura i el del casal d'entitats.
La roda de premsa que van oferir Joan Carles Batanés i la regidora Cristina Cruz va ser un "espectacle esperpèntic" i un "despropòsit", on "no van oferir cap proposta constructiva" i on només es van dedicar "a criticar l'anterior govern municipal", segons l'equip que va tenir l'alcaldia l'anterior mandat.
ERC afirma que és una "enorme irresponsabilitat" que un alcalde "menteixi descaradament" sobre els diners municipals, sobre romanents o sobre l'endeutament "quan totes aquestes dades són públiques i es poden contrastar". "En el cas del pressupost del 2023, per exemple, els ingressos són de 9,9 milions d'euros, mentre que les despeses són de 9,4", han recordat, i en to més irònic es pregunten com si no hi ha diners a caixa "d'on ha sortit els que han permès a l'equip de govern apujar-se força els sous".
Els republicans consideren que "totes les falsedats" que va dir Batanés en roda de premsa només es justifiquen per "l'escandalosa apujada d'impostos" que vol fer. En aquest sentit, els republicans recomanen a l'actual batlle que explori "la possibilitat de demanar subvencions", i que si no en sap "ens oferim per explicar-li com ho ha de fer, perquè nosaltres teníem 2,7 milions d'euros en subvencions atorgades per a aquest any i el vinent, i la previsió de rebre'n gairebé un milió més".
Així mateix, ERC també s'ha posat a la seva disposició pel que fa als projectes: "si tenen dubtes referents als projectes iniciats, ens oferim per donar-los tota la informació que vulguin". Ara bé, "que si no els volen fer, que ho diguin directament", ha rematat.
ERC acusa Batanés de «mentir» sobre com s'ha trobat l'Ajuntament de Sant Fruitós
Els republicans afirmen que és una "enorme irresponsabilitat" dir que no hi ha diners que només es justifica per "l'escandalosa apujada d’impostos" que vol fer
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’octubre de 2023 a les 17:10
Et pot interessar
-
Política Sant Fruitós de Bages tanca l'exercici 2024 amb més romanent de tresoreria
-
Política La Jornada Catalana de la Mobilitat que es farà a Manresa ja registra més de 250 inscrits
-
Política Fem Manresa proposa accions per revitalitzar el mercat dels pagesos de la plaça Major
-
Política La PAHC Bages s'adhereix a la nova Confederació d'Habitatge de Catalunya
-
Política Un centenar de persones participen a la primera Festa de la Rosa del PSC del Moianès
-
Política Alumnes de Manresa clamen per la república al pas de Felip VI a Mauthausen