ERC de Sant Fruitós de Bages, com a principal partit de l'anterior govern municipal, ha mostrat la seva indignació pel contingut de la roda de premsa de valoració dels cent primers dies de mandat de Gent fent Poble i ha acusar l'actual alcalde del municipi, Joan Carles Batanés, de ser un "mentider". No ho ha fet ni una ni dues vegades, sinó que ha acusat el batlle de faltar a la veritat en cada punt de la seva intervenció de la setmana passada.
En un extens comunicat, els republicans afirmen que Gent fent Poble "menteix" quan diu que s'havien trobat un Ajuntament "sense projectes". També l'acusa de dir "mentides grosses" pel que fa als projectes de les urbanitzacions i els barris i en relació amb el del carrer Sakura i el del casal d'entitats.
La roda de premsa que van oferir Joan Carles Batanés i la regidora Cristina Cruz va ser un "espectacle esperpèntic" i un "despropòsit", on "no van oferir cap proposta constructiva" i on només es van dedicar "a criticar l'anterior govern municipal", segons l'equip que va tenir l'alcaldia l'anterior mandat.
ERC afirma que és una "enorme irresponsabilitat" que un alcalde "menteixi descaradament" sobre els diners municipals, sobre romanents o sobre l'endeutament "quan totes aquestes dades són públiques i es poden contrastar". "En el cas del pressupost del 2023, per exemple, els ingressos són de 9,9 milions d'euros, mentre que les despeses són de 9,4", han recordat, i en to més irònic es pregunten com si no hi ha diners a caixa "d'on ha sortit els que han permès a l'equip de govern apujar-se força els sous".
Els republicans consideren que "totes les falsedats" que va dir Batanés en roda de premsa només es justifiquen per "l'escandalosa apujada d'impostos" que vol fer. En aquest sentit, els republicans recomanen a l'actual batlle que explori "la possibilitat de demanar subvencions", i que si no en sap "ens oferim per explicar-li com ho ha de fer, perquè nosaltres teníem 2,7 milions d'euros en subvencions atorgades per a aquest any i el vinent, i la previsió de rebre'n gairebé un milió més".
Així mateix, ERC també s'ha posat a la seva disposició pel que fa als projectes: "si tenen dubtes referents als projectes iniciats, ens oferim per donar-los tota la informació que vulguin". Ara bé, "que si no els volen fer, que ho diguin directament", ha rematat.
ERC acusa Batanés de «mentir» sobre com s'ha trobat l'Ajuntament de Sant Fruitós
Política
Els republicans afirmen que és una "enorme irresponsabilitat" dir que no hi ha diners que només es justifica per "l'escandalosa apujada d’impostos" que vol fer
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
10 d’octubre de 2023 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Política
La Grada d'Animació reclama desencallar el nou pavelló abans del període electoral
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8
-
Política
Súria rebutja la ubicació prevista de la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
-
Política
Sant Fruitós invertirà 405.000 euros per climatitzar i modernitzar el Pavelló Municipal
