ERC ha guanyat al Moianès i a Moià les eleccions espanyoles que s'han celebrat aquest diumenge tot i que perdent molts suports respecte de fa quatre anys, i amb el PSC a pocs vots tant a la comarca com a la capital. L'abstenció ha crescut més de 10 punts respecte de 2019.
Al Moianès, ERC ha superat el PSC per 130 vots, 1.731 contra 1.601 (el 24,21% contra el 22,39%), i Junts ha estat la tercera força, amb 1.453 vots (el 20,32%). Darrera, Sumar ha aconseguit 816 vots (el 11,41%) i la CUP, 504 (el 7,05%). PP i Vox han sumat 396 i 309 vots (el 5,54% i el 4,32%).
Malgrat la victòria per la mínima dels republicans, la inèrcia de vot al Moianès ha estat la mateixa que al Bages: els partits d'obediència espanyola pugen notablement, i els partits independentistes perden la meitat de suports.
[noticia]110720[/noticia]
[generals2023]COM42[/generals2023]
[generals2023]MUN08138[/generals2023]
[generals2023]ES[/generals2023]
[generals2023]CA09[/generals2023]
ERC aguanta a Moià i el Moianès l'embranzida socialista
Els republicans perden molts vots, però el PSC no els atrapa tot i que sí que supera Junts tant a la comarca com a la capital
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
23 de juliol de 2023 a
les 23:19
Actualitzat el
23 de juliol de 2023 a les
23:31
Et pot interessar
-
Política
Santpedor reclama 46.000 euros a Ampans per incompliments en el servei de recollida de residus
-
Política
ERC reivindica la feina feta perquè el nou CAP de Sant Fruitós sigui una realitat
-
Política
Junts acusa el govern de Manresa de no aclarir el destí del cartró reciclat
-
Política
FGC licita l'estudi informatiu del perllongament de la línia R5 més enllà de Manresa
-
Política
La macroenquesta pel dret a l'habitatge i els salaris manté un degoteig constant a Manresa
-
Política
«Viure ens costa la vida»: neix una campanya que planteja la vaga general pel salari i l'habitatge
