L'àrea de Manresa compta amb un gran regadiu amb capacitat per a produir productes agraris de primera qualitat, però sovint la ciutadania té massa dificultats per accedir a aquesta oferta agroalimentària. Per superar aquesta barrera, Esquerra crearà un mercat de productes agraris de qualitat al centre de la ciutat per afavorir la relació entre els consumidors i els productors locals. La llista que lidera Pere Culell veu una "oportunitat de generar riquesa perquè es crearia ocupació en el sector primari i també terciari, a través de la distribució davant una oferta de qualitat, fresca i de procedència garantida".
Per garantir l'èxit del projecte, caldrà vetllar per la innovació i la bona comercialització de les petites explotacions familiars de caràcter agrícola i ramader per afavorir la venda directa.
Model comercial clar
Amb aquesta iniciativa Esquerra reforça el model comercial arrelat a la trama urbana, modern i dinàmic amb una oferta plural i amb un equilibri de formats. Culell defensa que el comerç "és una peça essencial per a la cohesió social, la coherència urbanística, la identitat i l'atractiu de Manresa". ERC vetllarà per la disciplina de mercat i la igualtat de condicions de competència entre operadors comercials com a element vertebrador i de defensa del petit comerç, que cohesiona i revaloritza l'espai públic urbà. En aquesta matèria, Pere Culell aposta per potenciar els eixos comercials de Manresa.
Proximitat amb el sector
Esquerra planteja potenciar el mercat de Puigmercadal i la seva articulació i coordinació amb el centre comercial de la ciutat. Per a Pere Culell també s'ha d'afavorir la col·laboració del comerç en els esdeveniments identitaris del municipi i caldrà "escoltar les necessitats del sector i dotar-lo d'eines de promoció d'acord amb les polítiques conjuntes de dinamització tant comercial com turística". Finalment, es donarà suport a les fires tradicionals i artesanes per establir canals de comercialització dels productes de la terra i contribuir a la creació d'una marca catalana de productes de qualitat amb denominació d'origen.
ERC crearà un mercat agrari de qualitat per promoure el consum de proximitat
Política
En matèria de comerç, Esquerra proposa potenciar els eixos comercials de la ciutat
ARA A PORTADA
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
18 de maig de 2011 a
les 21:04
Et pot interessar
-
Política
Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa
-
Política
Aliança Catalana tria Sílvia Cubo com a cap de llista de l'extrema dreta a Manresa
-
Política
Santpedor licita per 1,36 milions d'euros les obres de renovació de Cal Llovet
-
Política
ERC Sant Fruitós reclama de nou explicacions per l'avaria de la climatització de la residència
-
Política
ERC reclama al Govern espanyol que identifiqui els immobles estatals sense ús al Bages
-
Política
Mònica Castellà serà la candidata d'Aliança Catalana a l'alcaldia de Navarcles
