La Secció local de Manresa d'Esquerra Republicana de Catalunya de Manresa convida tots els seus militants i simpatitzants i a tota la ciutadana a participar en l'acte d'homenatge al president de la Generalitat Lluís Companys amb motiu del 71è aniversari del seu afusellament per part del govern franquista.
L'acte, organitzat per la Fundació Independència i Progrés, es farà divendres, 14 d'octubre, a les 8 del vespre, a la plaça Lluís Companys, i comptarà amb la intervenció de l'historiador Joaquim Aloy i la recitació de poemes per part del grup teatral "La Veurem". Tot seguit es farà l'ofrena floral al president Companys, en la qual participaran ERC i les JERC de Manresa.
L'endemà a les 7 del matí, membres d'ERC i JERC Manresa llançaran des del parc del Castell els tradicionals salves que simbolitzen els trets que van acabar amb la vida del president Companys. Amb aquesta finalitat es pretén mantenir viva la memòria de l'únic president escollit democràticament afusellat pel feixisme, i alhora denunciar que l'Estat espanyol (a diferència de l'alemany) ni ha demanat disculpes al poble de Catalunya per aquest fet ni ha procedit a anul·lar el seu judici, dut a terme sense cap mena de garantia jurídica.
ERC homenatjarà Companys en els 71 anys del seu assassinat
Amb actes divendres al vespre i les salves el dia 15 al matí
ARA A PORTADA
Publicat el
13 d’octubre de 2011 a
les 20:05
Et pot interessar
-
Política
Castellbell i el Vilar millora la seguretat del Casino Burés
-
Política
«Assetjament polític»: Ramon Bacardit denuncia una cacera de bruixes a Manresa
-
Política
El soterrament dels FGC a l'entrada de Manresa continua sense calendari d'obres
-
Política
«La desintegració de l'Estat espanyol és inevitable: serà el 2029»
-
Política
Castellbell s'afegeix al front municipal per resoldre els dèficits de les urbanitzacions
-
Política
Fiscalia demana l'arxiu de la causa contra l'exregidor de la CUP de Santpedor Aniol Vila
