ERC reivindica un Bages més ben connectat amb trens, bus i carreteres

Els republicans presenten la proposta de mobilitat integral per la comarca

Representants d'ERC al Bages
Representants d'ERC al Bages | ERC
Redacció
03 de maig del 2024

Esquerra Republicana del Bages ha presentat, aquesta dijous, la proposta en matèria de mobilitat a la comarca de cara a les eleccions del Parlament de Catalunya del 12 de maig. Els republicans reivindiquen que "la propera legislatura ha de prioritzar la inversió a les infraestructures ferroviàries, viàries i de transport públic", i han presentat una "estratègia integral de mobilitat".

Ferran Estruch, número 17 de la llista d'ERC el 12 de maig, ha destacat la "defensa d'una estratègia integral" i ha assegurat que "ho defensem i practiquem, ja que el govern republicà ho està implementant".

També Marta Viladés, presidenta d'ERC Bages, ha defensat una "Esquerra Republicana forta per ajudar a la comarca i seguir avançant amb els projectes de govern engegats ja aquesta legislatura al territori."

"Transformació de la C-55 entre Manresa i Castellbell i gratuïtat de la C-16"

El candidat dels republicans al Bages, Ferran Estruch, defensa que la solució de mobilitat viària passa per una solució conjunta entre la C-55 i la C-16: "Parlar de millores a la mobilitat del Bages i la Catalunya central exigeix fer-ho des de la responsabilitat i la coherència, actuant de forma paral·lela a la C-55 i la C-16, perquè és allò que comporta un major benefici a la ciutadania."

Estruch ha recordat la inversió de 50 milions d'euros per convertir el tram Castellbell-Manresa en una via ràpida de 2+1 (i 2+2 en algun tram), incloent la variant de Castellgalí. "S'està estudiant la millor opció per a un nou accés a Sant Vicenç, més al nord de l'actual, compatible amb aquestes accions. Més la connectivitat de la C–16 amb el territori amb nous enllaços i accessos, i la finalització de la B40 per enllaçar la C16 amb la C–58.", ha afegit Ferran Estruch.

L'altra proposta estrella que els republicans han reivindicat és la gratuïtat de la C-16 en el tram Terrassa-Manresa per totes aquelles persones que facin anada i tornada en 24 hores, mitjançant una nova bonificació del 100% amb registre previ gratuït i pagament dinàmic. El president del Consell Comarcal, Eloi Hernandez, ha recordat "l'estafa que ha resultat la concessió de l'autopista C-16" i assenyala que "la concessió hauria finalitzat l'any 2022, però el govern de CIU la va allargar 15 anys més, amb el llast econòmic i social corresponent."

"La nostra ha de ser una comarca de trens"

En l'àmbit de la mobilitat ferroviària, els republicans han assenyalat el traspàs de rodalies com a compromís explícit amb "la millora de la vida de la gent", i han assegurat que la R4 Manresa-Barcelona "serà una línia a traspassar en aquesta propera legislatura", per tal que sigui un transport ràpid per connectar la capital bagenca amb la capital catalana. Ferran Estruch destaca, en aquesta línia, que "cal permeabilitzar el territori i que FGC ha d'actuar com un metro comarcal".

Sobre els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ERC ha apuntat els seus compromisos amb el soterrament de la línia FGC a Manresa, el perllongament per a viatges fins al Parc tecnològic i Parc de l'Agulla i l'extensió fins a Santpedor, així com consolidar el tram cap a Sallent i Súria. 

Xarxa intracomarcal de transport públic

En l'àmbit del transport públic, els republicans plantegen una xarxa intracomarcal de tres línies d'acord amb la realitat de la comarca: per una banda, el Metrobus Bages, amb freqüències d'entre 15 i 30 minuts en les connexions de Manresa amb Castellgalí, El Pont de Vilomara, Sant Vicenç de Castellet, Sant Joan de Vilatorrada, Callús, Súria, Sallent, Santpedor, Sant Fruitós de Bages i Navarcles. Per altra banda, la xarxa Bus Bages, amb freqüències d'entre 30 i 60 minuts (línia Manresa-Cardona, Manresa-Navàs i Manresa-Monistrol), i finalment, el transport a demanda, amb freqüència per cada hora, per tots els nuclis de població més reduïts.

85 quilòmetres de vies verdes

El compromís dels republicans també passa per construir 85 nous quilòmetres de vies compartides entre bicicletes i vianants, que passi per 11 municipis de la comarca, i oferir, així, una nova infraestructura per la mobilitat quotidiana que alhora és també una mobilitat activa, amb una aposta per la salut i el benestar, i més sostenible, reduint la contaminació atmosfèrica i acústica.