En el camp de l'educació, Esquerra proposa que a Manresa s'adopti de manera progressiva el model de centres d'institut-escola. Aquests centres escolaritzen alumnes des dels 3 fins als 16 anys, sense necessitat que els nens i nenes canviïn de centre als 12 anys. A més, s'assenyala que els nous equipaments educatius tinguin espais per a l'activitat física i biblioteques escolars per a usos fora de l'horari estricament escolar, com a mesura per a optimitzar els recursos públics.
En paral·lel, la candidatura que encapçala Pere Culell proposa a la resta de forces polítiques una planificació clara dels equipaments educatius que necessita Manresa els pròxims cinc anys.
Complir els terminis
Per Esquerra és prioritari acabar els centres que estan en construcció i concretar els equipaments planificats per tal que s'acabin en els terminis establerts. En aquest sentit, es vetllarà pel nou institut de Cal Gravat i per accelerar el trasllat de l'escola Flama al nucli urbà. També és urgent la construcció d'un nou institut per cobrir l'augment de places previst per als pròxims quatre o cinc anys en què el 2015 s'arribarà al màxim nombre d'alumnes. L'Ajuntament ja ha ofert terrenys a la zona de la Plaça Catalunya.
Agilitar tràmits
Esquerra defensa que l'Ajuntament tingui una relació permanent amb les Associacions de Pares i Mares de les escoles i instituts de la ciutat. És per això que es posaran en marxa mesures que facin més àgils els tràmits d'ajudes a les AMPA i en redueixin la burocràcia.
Esquerra obre la porta a implantar el model d'institut - escola a Manresa
Es prioritzarà acabar els centres en construcció i aquells que estan projectats en els terminis establerts i també es proposa un nou institut
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de maig de 2011 a
les 18:46
Et pot interessar
-
Política
Albert Dalmau aborda a Cardona els reptes d'habitatge, nucli històric i ocupació
-
Política
Sant Fruitós destinarà gairebé un milió d'euros a amortitzar deute
-
Política
Junts reclama un pla de xoc per revertir la degradació de les zones verdes de Manresa
-
Política
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei
-
Política
Santpedor reclama 46.000 euros a Ampans per incompliments en el servei de recollida de residus
-
Política
ERC reivindica la feina feta perquè el nou CAP de Sant Fruitós sigui una realitat
