ERC, PSC i EC han signat un acord per governar el proper mandat a l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet. Com ha avançat NacióManresa aquest dijous a la tarda, Adriana Delgado, cap de llista d'Esquerra, que va ser la llista més votada a les municipals, serà escollida alcaldessa en el ple de constitució d'aquest dissabte. Els resultats de les eleccions van donar un total de 5 regidors als republicans, 2 als socialistes i 1 als comuns, que sumen majoria absoluta en un consistori de 13 representants que completen els 5 regidors de Junts per Sant Vicenç..
L'acord de govern expressa, entre les seves bases, que es dona resposta a la voluntat de la ciutadania de formar un govern "des de la pluralitat, amb voluntat de canvi i en clau progressista i des del convenciment que cal garantir una majoria estable de 4 anys de govern a Sant Vicenç de Castellet per afrontar els reptes que el poble demanda". El pacte també especifica que aquesta nova etapa política "es basarà en el diàleg i el respecte a tothom; que prioritza, en la seva acció de govern, els valors de la igualtat i la justícia social i que es basarà, fruit del debat i consens, en els programes electorals de les forces signants". L'acord, a més, recull que cadascuna de les formacions "podran mantenir amb llibertat de vot els seus espais polítics propis". Per últim, hi ha el compromís de redactar un Pla de Mandat que concreti de forma executiva el desenvolupament de les propostes programàtiques
La signatura de l'acord ha tingut lloc aquest vespre a càrrec de, per part d'ERC, d'Adriana Delgado, cap de llista, i Albert Mulero, president d'ERC Bages; per part del PSC, Míriam Rubio Molina, cap de llista, i Cristòfol Gimeno, primer secretari de la Federació Bages, Berguedà i Solsonès; i per part d'En Comú, Joan Baptista Costa Blázquez, alcaldable, i Laura Massana, coordinadora d'EC Bages, Berguedà i Solsonès.
Esquerra, PSC i En Comú governaran Sant Vicenç de Castellet
Política
Adriana Delgado, d'ERC, que va ser la llista més votada, serà la nova alcaldessa
ARA A PORTADA
-
Economia Manresa té la mediana de renda més baixa del Bages: 19.950 euros per unitat familiar Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La 29a Fira Mediterrània tanca amb rècord de 1.262 professionals i 85 espectacles Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Judit Neddermann i el Trio Fortuny estrenen «Vora» al Kursaal amb la sala gran plena Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Ventura explora la força de la paraula i la tradició literària catalana amb «Dimonis» ACN
-
Cultura i Mitjans Els Brodas Bros fusionen la dansa urbana amb la cultura popular a la Fira Mediterrània ACN
Publicat el
13 de juny de 2019 a
les 20:34
Actualitzat el
13 de juny de 2019 a les
20:40
Et pot interessar
-
Política
Avancem Junts promet que el nou pavelló del Congost serà una realitat «governi qui governi» a Madrid
-
Política
Quatre càrrecs municipals del Bages, a les llistes de Junts per a les eleccions espanyoles
-
Política
El FNC presenta Cristina Solano com a candidata a Manresa
-
Política
Anjo Valentí desmenteix Herms sobre la paralització de les obres del nou pavelló
-
Política
El govern de Sant Fruitós replica a ERC que el POUM s'ha treballat amb tots els grups
-
Política
El cardoní Ferran Verdejo, número 11 a la llista del PSC al Congrés per Barcelona
