El dimarts a la tarda l'Anònima va acollir l'Assemblea Oberta de Fem Manresa, la primera d'aquest 2020, després que la pandèmia de la Covid-19 l'hagi fet endarrerir. En aquesta assemblea, el projecte de Fem Manresa, encapçalat per la CUP i EUiA, es va fer repàs i valoració de la feina feta aquest primer any de presència a la ciutat, i es van concretar les principals línies de treball a seguir de cara a aquest nou curs.
L'assemblea és una eina més de la voluntat de Fem Manresa "per construir un projecte ampli, que vagi més enllà de sigles i partits, i esdevenir una eina de transformació social real a la ciutat". En aquest sentit, a l'assemblea hi van assistir tant persones provinents d'altres tradicions polítiques, com de moviments socials i col·lectius amb força a la ciutat, així com també persones a títol individual preocupades per les problemàtiques que travessa la ciutat i que donen suport al projecte municipalista.
El debat que es va dur a terme en petits grups de treball, va partir de la feina feta durant aquest primer any d'existència, i de l'impacte real que aquesta havia aportat a la ciutat. Això va servir per poder veure les mancances actuals així com per poder definir les prioritats a treballar i a on dedicar més esforços aquest nou curs.
Les temàtiques que més protagonisme van tenir van ser aquelles relacionades amb assegurar una vida digna per a totes les manresanes, bàsicament per cobrir les necessitats bàsiques de moltes d'elles (habitatge, accés a l'alimentació i treball), així com l'espai públic i la salut. La crisi actual ha agreujat encara més la situació precària en què es troben moltes famílies de la ciutat i ha evidenciat, un cop més, les desigualtats socials i "la manca de suport" per part de l'Administració Local a l'hora de donar-los respostes.
De la mateixa manera, també es va parlar sobre eines perquè el projecte i el model de ciutat que defensa la candidatura anticapitalista arribi a més ciutadans de Manresa, ja que el fet de comptar amb tan sols 3 regidores de 25 a l'Ajuntament dificulta la incidència real de les votacions al ple. Des de Fem Manresa valoren que només apropant-se als veïns i interpel·lant-los directament podran "arribar a ser útils per conèixer la realitat als barris i poder ser així un altaveu per a ells".
En aquest sentit, just ara estan acabant una ronda de reunions amb les associacions de veïns de la ciutat per presentar-se i escoltar les reclamacions de cadascun dels barris de la ciutat.
Fem Manresa celebra l'Assemblea Oberta anual definint prioritats de treball
L'assemblea, que va tenir lloc el dimarts a l'Anònima, va reunir una trentena de participants i va servir, també, per valorar la feina feta aquest primer any
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de setembre de 2020 a les 22:04
Actualitzat el 30 de setembre de 2020 a les 22:12
Et pot interessar
-
Política Sant Fruitós estrena nova identitat corporativa amb un escut municipal simplificat
-
Política ERC Bages defensa el model d'immersió lingüística amb mocions coordinades als ajuntaments
-
Política Manresa planta cara a «Mundo Deportivo» per una notícia de clickbait feta amb IA
-
Política El cicle Junts s'explica arriba al Bages amb una trobada a Manresa
-
Política Boicot al Nou Congost: les penyes del Baxi Manresa demanen suspendre el partit amb el Hapoel pel genocidi a Gaza
-
Política Súria commemora l'Onze de Setembre amb la pujada a la Torre i un manifest per la cohesió