Fem Manresa ha presentat una moció pel ple de l'Ajuntament d'aquest dijous, en suport al dret d'autodeterminació del poble sahrauí, després que el 18 de març passat el govern espanyol trenqués la seva posició neutral respecte el conflicte al Sàhara Occidental. La moció vol recollir el compromís del consistori amb la defensa del dret a l'autodeterminació del Sàhara Occidental, adherint-se a la Coordinadora Catalana d'Ajuntaments Solidaris amb el poble sahrauí.
Al mateix temps, la moció demana al govern de l'Estat que rectifiqui de forma immediata el seu posicionament favorable a un pla d'autonomia del Sàhara Occidental, que és contrari als drets del poble sahrauí, i que tingui una actitud proactiva favorable a la realització del referèndum d'autodeterminació del Sàhara Occidental. També s'insta al Parlament de Catalunya a que constitueixi l'Intergrup per la Pau i la Llibertat al Sàhara, ja que malgrat haver estat en funcionament les darreres legislatures, més d'un any després de l'inici de la XIII continua sense activar-se.
D'altra banda, com ja va fer al ple de març, la candidatura municipalista tornarà a preguntar sobre la reobertura del dispensari del barri del Xup, després que el 23 desembre de 2021 s'aprovés una proposició amb el compromís del consistori de la seva reobertura.
En aquesta ocasió es preguntarà pel resultat de la valoració tècnica de l'espai del dispensari, després que a l'anterior ple s'expliqués que s'havia anat a visitar l'espai per part dels tècnics de l'Ajuntament. També es preguntarà si la reunió prevista entre Ajuntament i la Fundació Althaia ja ha tingut lloc, i a quins acords s'ha arribat en cas de ser així; i si l'Ajuntament es compromet a assumir el cost de les obres de l'antic local del dispensari o en el seu cas comprar o arrendar un nou local per ubicar el dispensari.
Fem Manresa defensarà una moció en suport al dret d'autodeterminació del poble sahrauí
Els anticapitalistes tornaran a preguntar al govern municipal pel dispensari del barri del Xup
ARA A PORTADA
Publicat el
20 d’abril de 2022 a
les 22:24
Actualitzat el
20 d’abril de 2022 a les
22:33
Et pot interessar
-
Política
Anna Llobet tornarà a ser la candidata de Junts per revalidar l'alcaldia a Sant Salvador de Guardiola
-
Política
El govern de Manresa proposa ubicar el nou pavelló al pàrquing de terra del Nou Congost
-
Política
Junts i Avenç volen forçar el govern de Manresa a posicionar-se sobre el futur pavelló
-
Política
Cops de colze de l'extrema dreta per capitalitzar la indignació per l'agressió de Sant Joan
-
Política
Cardona reclama un nou pont per millorar la seguretat entre Bages i Berguedà
-
Política
Els ajuntaments del Bages coneixen el nou gestor d'expedients per modernitzar l'administració local
