El grup municipal de Fem Manresa presentarà al ple de dijous una proposta per establir una tarifa plana i reduïda als cinc pàrquings de titularitat municipal amb l'objectiu de millorar la mobilitat urbana i facilitar l'accés de la ciutadania al centre de la ciutat. Aquesta mesura té la voluntat de dinamitzar el comerç local, afavorir la mobilitat sostenible i reduir el trànsit de vehicles a la recerca d'aparcament.
Actualment, Manresa disposa de cinc aparcaments de titularitat municipal al centre de la ciutat: el pàrquing del Centre Històric, el de Puigmercadal i el de Quatre Cantons, gestionats per l'empresa municipal Forum, SA; el pàrquing Seu-Centre (Reforma), gestionat per EYSA mitjançant una concessió de 50 anys, i el pàrquing Porxada, gestionat per Indigo amb una concessió iniciada el 1994 per 49 anys. Malgrat la seva ubicació estratègica, els costos actuals d'estacionament poden suposar una barrera per a moltes persones que necessiten accedir al centre per motius laborals, personals o comercials, fent que no es plantegin els pàrquings com la primera opció d'aparcament. Això acaba fent que una part important de les seves places estiguin desaprofitades.
Per revertir aquesta tendència i incentivar l'ús dels pàrquings de titularitat municipal, Fem Manresa planteja establir-hi una tarifa plana i reduïda de 0,75 euros per hora (amb un màxim de 5 euros al dia), la meitat del preu de la zona blava. Amb aquesta mesura, es busca convertir els cinc aparcaments del centre en punts de referència per a l'estacionament, facilitant l'accés als serveis municipals i comercials, reduint el trànsit de vehicles que busquen aparcament pels carrers del centre i permetent apostar (amb un menor impacte per als veïns) per fer uns carrers amb més espai per als vianants -amb l'eliminació de places d'aparcament a la via pública que això comporta-.
Des de la candidatura també es remarca que la reducció de preu dels pàrquings municipals té sentit en un moment en què moltes persones depenen del vehicle privat, però que hauria d'anar acompanyada de mesures per potenciar el transport públic, com descomptes combinats entre aparcament i transport col·lectiu, millora de la freqüència del transport urbà i campanyes de sensibilització sobre els beneficis de la mobilitat sostenible.