Un grup de veïns i veïnes de Sallent preparen una nova candidatura per a les eleccions municipals del maig de 2019. Amb el nom de Fem poble, es presentarà dissabte a 2/4 d'1 del migdia al carrer Verge de Fussimanya amb el suport de l'exlíder de Podem, Albano Dante Fachin.
La candidatura es gesta des de mitjans d'aquest any, quan un grup de sallentins va iniciar un procés d'assemblees obertes per repensar Sallent i preparar un projecte de poble transformador. Des de llavors, una vuitantena de persones han participat de les trobades, que han posat les bases de Fem poble.
Dissabte presentaran el manifest i el codi ètic, que limita sous, càrrecs i mandats. També referma la necessitat de governar amb processos de democràcia real. Ideològicament, la candidatura aposta per la municipalització dels serveis públics, per garantir que Sallent sigui una vila on ningú se senti exclòs, per la perspectiva de gènere en tots els àmbits i per prioritzar les polítiques socials que garanteixin la igualtat plena de drets de tots els ciutadans.
Després de la presentació pública de dissabte, Fem poble iniciarà un procés obert i descentralitzat per configurar la llista electoral. A la vegada, durant els propers mesos duran a terme debats i tallers oberts per aprofundir en la configuració d'un projecte de poble a llarg termini, que reverteixi "les males pràctiques polítiques" i que retorni a Sallent "la vitalitat i l'esperança d'un poble viu i compromès".
El projecte compta amb el suport de la CUP, que s'ha presentat fins a 2015 amb sigles pròpies, però va molt més enllà, sent una iniciativa que aglutina persones de col·lectius diversos.
Fem Poble es presentarà a les municipals de Sallent amb el suport de la CUP
Es presentarà dissabte al migdia i rebrà el suport d'Albano ante Fachin
ARA A PORTADA
-
-
Diego Ocampo: «La permanència és important per a l'afició però nosaltres anem dia a dia» Xavier Sucarrats
-
Detenen 19 joves, 12 dels quals menors, per robatoris violents i agressions grupals a Manresa Pere Fontanals
-
Manifestació inèdita dels mestres del Bages: en bicicleta fins a Barcelona per la C-55 Pere Fontanals
-
Publicat el
22 de novembre de 2018 a
les 19:11
Et pot interessar
-
Política
El PSC de Sant Joan registra 1.200 signatures per demanar consulta sobre el porta a porta
-
Política
El Passeig i Rodalies serà la pròxima parada de l'Alcalde als Barris
-
Política
El Consell Comarcal del Bages impulsa un projecte per escoltar els joves sobre Europa
-
Política
Sant Joan incorpora 2,43 milions d'euros en noves inversions al pressupost
-
Política
Eva Torres serà la candidata del PSC de Sant Fruitós de Bages a les municipals del 2027
-
Política
Aliança Catalana anuncia Jordi Coloma com a candidat a l'alcaldia de Sant Vicenç de Castellet
