[municipalsinformacional]
La candidatura Fem Poble Sallent ha presentat les xifres de la comunitat energètica que proposa instal·lar a l'antic barri de l'Estació. Es tracta d'un parc solar cooperatiu que ocuparia un terç de la superficie de l'antic barri i generaria la mateixa energia que la que consumeixen 750 cases del municipi. En aquest sentit, el candidat a l'alcaldia de Fem Poble, Guillem Cabra, assegura que "el nou barri de l'Estació s'ha de convertir en un parc d'oci, esport i de producció energètica, amb un camp solar de producció d'energia horitzontal, per a totes les veïnes i veïns de Sallent".
Així, la formació política proposa utilitzar 23.500m2 dels 75.000m2 que té el barri per a crear una comunitat energètica amb 3.600 plaques solars de 470Wp de potència cada una, que produirien uns 1.706 kWp. Els dos terços restants del futur parc es convertirien en un parc amb vegetació salvatge, recorreguts esportius i espais de trobada "per convertir l'Estació en el punt central de l'anella verda entre Sallent i Cabrianes", explica Cabra.
D'altra banda, els anticapitalistes també proposen que l'antic Escorxador sigui la seu d'una cooperativa agroalimentària i de treball que, implementada en fases, tancaria el cicle de producció: des de l'hortolà que treballa les terres en desús fins que el producte arriba a la botiga per vendre les hortalisses, verdures i els productes derivats.
Així, aquest projecte vol aprofitar les més de 20 hectàrees d'horta per transformar la forma de produir els aliments, transportar-los i consumir-los, alhora que generaria llocs de treball. D'aquesta manera, Fem Poble també vol posar en valor el sistema de producció agrària sense intermediaris, que es basi en la producció sostenible. Amb aquests projectes, la formació vol apostar per la sobirania energètica, alimentària i laboral per combatre l'emergència climàtica des del municipalisme.
[noticiadiari]9/109380[/noticiadiari]
							
																					
																Fem Poble proposa un parc solar a l'Estació de Sallent
La formació municipalista també contempla impulsar una cooperativa de treball de les terres en desús a l'Escorxador
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
- 
													
													
															  
- 
													Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals  
Publicat el 25 de maig de 2023 a les 21:24
										Actualitzat el 25 de maig de 2023 a les 21:33
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC Política
												Cardona congela taxes i impostos municipals de cara a 2026 i només apuja un 2,5% l'IBI per l'IPC
- 
												 Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República Política
												Els cims del Bages s'il·luminen per recordar els vuit anys de la proclamació de la República
- 
												 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027 Política
												El PSC celebra la Festa de la Rosa a Castellnou i enceta el camí cap a les municipals del 2027
- 
												 Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República Política
												Turons i cims del Bages s'il·luminaran amb farells per reivindicar la proclamació de la República
- 
												 Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa Política
												De la ZBE a la «pujada d'impostos»: la marxa lenta que no arrenca a Manresa
- 
												 Política
												Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic Política
												Cardona presenta un projecte de 12,5 milions per transformar i revitalitzar el seu nucli antic

 
															 
															 
															 
															 
															