Govern d'Artés i CUP aproven un pressupost de 4,8 milions

CiU hi vota en contra perquè considera que "no afronten els reptes municipals"

Publicat el 30 de gener de 2013 a les 20:12

El pressupost municipal d'Artés per aquest 2013, que es va aprovar dimecres a la nit amb el suport de l'equip de govern (GUA-ERC i PxA) i la CUP, permetrà tirar endavant noves polítiques "de caràcter social i de promoció econòmica", indispensables en un moment que la crisi es manifesta "amb cruesa amb la desocupació i, per tant, la falta d'ingressos a moltes famílies".

En aquest sentit, el pressupost preveu contractar a mitja jornada una professional de l'atenció social per detectar i  atendre les famílies del municipi més necessitades. A banda, la partida per a l'emergència social passa dels 9.500 als 20.000 euros amb l'objectiu que les persones més desvalgudes puguin accedir a l'alimentació i a allò més bàsic. També es disposarà de 12.000 euros més per tal de fer petits contractes per fomentar la inserció laboral de persones amb un nivell baix de formació i que tenen problemes de subsistència.

Pel que fa a promoció econòmica es disposa de 23.000 euros, dels quals 15.000 es dedicaran a tasques de desenvolupament econòmic, ocupació i emprenedoria i 8.000 euros a formació. L'equip de govern i la CUP preveuen que l'Ajuntament compti amb el suport d'una figura de dinamització que detecti oportunitats de negoci i que pugui fer l'acompanyament que necessiten els emprenedors.

Inversions per import de 825.000 euros
L'import total del pressupost  aprovat és de 4,8 milions d'euros –gairebé idèntic que el 2012-, dels quals 825.000 es dedicaran a inversions en obra pública i actuacions d'estalvi energètic.

L'Ajuntament millorarà l'eficiència energètica a la Sala 2 de Gener, que quedarà molt més ben aïllada i on es col·locaran noves plaques solars tèrmiques que alimenten el sistema de calefacció. També es renovarà la part de l'enllumenat públic que encara disposa de llums de mercuri.

A la via pública es preveu millorar la connectivitat entre el centre i el nucli antic, així com actuar al col·lector  del torrent i redactar el projecte de la plaça Catalunya, actualment amb greus problemes estructurals.

L'aprovació del pressupost 2013 ha permès posar de manifest que les finances de l'Ajuntament d'Artés estan sanejades i que el nivell d'endeutament del 21% és tècnicament assumible.

CiU Artés vota en contra dels pressupostos perquè "no afronten els reptes municipals"
En el ple dels pressupostos de dimarts, dia 29 de gener, el grup de CiU Artés va votar en contra en considerar que representen la pèrdua d'un any per al conjunt dels artesencs.

Per la seva part CiU va votar contra els pressupostos perquè consideren que no reflecteixen les necessitats principals d'Artés, que haurien de ser, amb més de 450 artesencs a l'atur, "de ser mesures de suport socioeconòmic".

En aquest sentit, el grup de CiU a Artés va proposar mesures per fomentar la reducció de l'atur a través de subvencions a empreses que contractin artesencs o també a través de la creació d'un viver d'empreses que ajudi i estimuli l'emprenedoria i l'autoocupació. També van presentar propostes com la creació d'un menjador social o la dotació econòmica per establir convenis amb les entitats que ajuden les persones amb risc d'exclusió social.

Els nacionalistes van presentar quatre esmenes que pretenien il·lustrar les propostes presentades a l'equip de govern "en veure que no proposava res al respecte". Les esmenes plantejaven crear un Viver d'Empreses, incrementar la partida de Plans d'Ocupació i les d'àmbit social, crear un servei de Menjador Social i establir una dotació econòmica destinada a entitats com Càritas. Les esmenes van ser rebutjades per la resta de grups.

CiU també va fer notar al govern que els pressupostos "s'han de treballar amb temps", atesa la fragilitat aparent del govern d'Artés, que "tot i tenir pràcticament garantit els vots de la CUP ha de intentar consensuar les seves propostes".

El portaveu de CiU, Roger Genescà, també va voler remarcar que "els pressupostos preveuen unes importants inversions, en aquest cas 848.664,18 euros destinats a diversos conceptes. Bona part d'aquestes inversions són finançades amb subvencions plurianuals, com els més de 430.000 euros destinats a l'eficiència energètica. Ja que som conscients que cada any serà més difícil mantenir un capítol com l'actual d'inversions, és necessari comprometre prop de mig milió d'euros en aquestes obres? De veritat no tenim cap altra prioritat?"

El grup de CiU va cloure la seva intervenció argumentant que facilitar l'aprovació d'aquests pressupostos seria "ser responsable d'un any perdut, com ho va ser l'aprovació dels pressupostos de 2012".