Reunió d'ICV amb les institucions culturals de la comarca del Bages. Foto: Estefania Escolà
La indústria cultural, segons la portaveu d'ICV al Parlament, Dolors Camats, és una "alternativa" al model productiu actual i pot ajudar a sortir de la crisi. Camats considera que la producció de cultura genera riquesa, ocupació i territori i, en aquest sentit, les comarques centrals tenen un "gran potencial". Per aquest motiu, aquest divendres s'ha reunit amb el president d'ICV al Bages, el Berguedà i el Solsonès, Xavier Rubio, i amb membres de diferents institucions culturals d'aquestes comarques. Durant la reunió s'ha posat sobre la taula els principals reptes de futur. La majoria dels representants han plantejat la dificultat de competir amb la producció cultural de les grans ciutats.
La portaveu d'ICV al Parlament ha dit que és necessari que Manresa "aflori" com a capital cultural. Segons Camats, el Bages compta amb les institucions i els mitjans per aconseguir-ho i, per això, cal treballar perquè la producció arribi 'més lluny'.
El president d'ICV al Bages, Berguedà i Solsonès, Xavier Rubio, ha dit que una de les prioritats del seu partit és "posar en valor la capacitat de les comarques centrals per crear indústria cultural". Rubio ha dit que el primer que cal fer és creure-ho i posar tots els mitjans per garantir el seu futur.
ICV es reuneix amb membres d'institucions culturals del Bages
Durant la reunió amb la portaveu d'ICV, Dolors Camats, els representants han explicat la dificultat de competir amb la indústria cultural de les grans capitals
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’octubre de 2010 a les 18:34
Et pot interessar
-
Política Jéssica Albiach insta el Baxi Manresa a no jugar contra el Hapoel Jerusalem per respecte als drets humans
-
Política Firdaous Naieb deixa l'Ajuntament de Sant Fruitós i serà substituïda per Oriol Capsada
-
Política El Parlament acorda eliminar els barracons de les escoles Valldaura i Les Bases de Manresa
-
Política Sant Vicenç de Castellet desempadrona 384 persones en sis mesos per frau en el cens
-
Política Junts Sant Joan critica la «manca d'acció» del govern de Solernou i el baix compliment del Pla Municipal
-
Política Salvador Busquets i Mariona Homs lideren una nova executiva d'ERC al Bages