Reunió d'ICV amb les institucions culturals de la comarca del Bages. Foto: Estefania Escolà
La indústria cultural, segons la portaveu d'ICV al Parlament, Dolors Camats, és una "alternativa" al model productiu actual i pot ajudar a sortir de la crisi. Camats considera que la producció de cultura genera riquesa, ocupació i territori i, en aquest sentit, les comarques centrals tenen un "gran potencial". Per aquest motiu, aquest divendres s'ha reunit amb el president d'ICV al Bages, el Berguedà i el Solsonès, Xavier Rubio, i amb membres de diferents institucions culturals d'aquestes comarques. Durant la reunió s'ha posat sobre la taula els principals reptes de futur. La majoria dels representants han plantejat la dificultat de competir amb la producció cultural de les grans ciutats.
La portaveu d'ICV al Parlament ha dit que és necessari que Manresa "aflori" com a capital cultural. Segons Camats, el Bages compta amb les institucions i els mitjans per aconseguir-ho i, per això, cal treballar perquè la producció arribi 'més lluny'.
El president d'ICV al Bages, Berguedà i Solsonès, Xavier Rubio, ha dit que una de les prioritats del seu partit és "posar en valor la capacitat de les comarques centrals per crear indústria cultural". Rubio ha dit que el primer que cal fer és creure-ho i posar tots els mitjans per garantir el seu futur.
ICV es reuneix amb membres d'institucions culturals del Bages
Durant la reunió amb la portaveu d'ICV, Dolors Camats, els representants han explicat la dificultat de competir amb la indústria cultural de les grans capitals
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’octubre de 2010 a les 18:34
Et pot interessar
-
Política
La consulta sobre l'ampliació de l'escorxador i la planta de biogàs de Moià ja té data
-
Política
Sant Fruitós de Bages aprova un pressupost de 14,8 milions centrat en contenir la despesa
-
Política
Junts acusa Marc Aloy i ERC d'incoherència per abstenir-se en la reforma contra la multireincidència
-
Política
Santpedor aprova la taxa de residus del 2026 i avala diversos canvis en serveis municipals
-
Política
Santpedor reestructura el cartipàs municipal en un escenari de govern en minoria
-
Política
Jordi Rojas deixa l'acta de regidor pel trencament del govern de Santpedor
