Planelles i Marañón a l'Institut Lacetània. Foto: JEV
Joves d'Esquerra Verda, les joventuts d'ICV han presentat aquest matí a Manresa la seva campanya sota el lema "Vota el que els fa mal". La roda de premsa s'ha dut a terme a davant de l'IES Lacetània per tal de exemplificar així una de les propostes del programa electoral dels ecosoialistes, invertir de manera decidida en la millora i l'augment de l'oferta de formació professional.
Per a Joves d'Esquerra Verda, "ni el fracàs escolar ni les elevades taxes d'atur i precarietat laboral de la gent jove, es combaten amb xecs, sinó amb més inversió en formació, i un augment dels recursos destinats a beques de manera que cap jove hagi de deixar d'estudiar per raons econòmiques". En aquest sentit, ICV-EUiA en matèria de joventut proposa el manteniment de les escoles taller i el batxillerat nocturn, un augment de la inspecció laboral, i la creació de les beques salari.
Pau Planelles, membre de Joves d'Esquerra Verda i número 31 de la candidatura, ha volgut combatre la imatge "distorsionada i estigmatitzada" dels joves amb el concepte "ni-ni" perquè "no és veritat que la gent jove no fem o no vulguem fer res. La major part de joves o estudiem o, si es pot, treballem, o les dues coses alhora". "Ja n'hi ha prou! Els joves, com tothom, volem simplement una feina i una vida dignes", ha assegurat.
Per la seva banda, Albert Marañón, responsable de Joves d'Esquerra Verda a les comarques centrals ha remarcat que "el proper diumenge en juguem si tornem al passat i ens resignem, o mirem cap al futur". Per Marañón la proposta de contracte de pràctiques per la gent jove que proposa CiU suposa un "retorn a l'esclavitud i a treballar sense cobrar" i ha assegurat que "davant d'aquestes amenaces de retallades socials sense precedents, davant aquells que volen privatitzar serveis públics fonamentals, votar ICV-EUiA és l'únic vot que els fa mal". Marañón ha insistit que "avui la garantia de barrar el pas a la dreta, als discursos racistes i als corruptes, no és l'esquerra que sovint es despista i acaba mirant on no toca, sinó aquella que es manté fidel als seus principis, aquella que no aprova reformes laborals injustes i aquella que ha garantit que a Catalunya aquells que més tenen paguin més impostos, ICV-EUiA".
JEV presenten a Manresa la campanya «Vota el que els fa mal»
Les joventuts d'ICV demanen al jovent que triï entre futur o resignació i tornada al passat
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de novembre de 2010 a les 19:42
Et pot interessar
-
Política Prop de mil veïns de Moià reclamen votar sobre l'ampliació de l'escorxador i la planta de biogàs
-
Política Desallotgen un edifici ocupat al carrer Barreres de Manresa per risc estructural
-
Política Aprovats els projectes d'urbanització de les avingudes de l'Esport i de la Pirelli i del Camí Vell de Rajadell
-
Política Nova C-59 entre Moià i Sant Feliu: més segura, connectada i sostenible
-
Política Baixen dràsticament les denúncies per mal ús dels contenidors tancats a Sant Fruitós
-
Política «Ampliem contenidors i freqüències al Barri Antic, però també empaitarem més els incívics»