Joan Coscubiela serà a Manresa el proper dimecres 19 de setembre per presentar el seu llibre "Empantanados", en el qual analitza la situació de Catalunya arran del procés. La presentació tindrà lloc a la llibreria Abacus a les 6 de la tarda.
El 7 de setembre de 2017, la veu de Joan Coscubiela va ressonar amb força al Parlament de Catalunya. Denunciava la vulneració, per part de les forces independentistes, de la legalitat i dels drets de la minoria parlamentària per aprovar el marc legal del referèndum de l'1 d'octubre. Diputats de Ciutadans, PSC i PP es van aixecar per aplaudir-lo. En canvi, no tots els diputats del seu propi grup parlamentari ho van fer.
La intervenció de Coscubiela aquell dia encoratja aquest llibre, en què l'exdiputat de Catalunya Sí que es Pot explica com s'ha arribat fins aquí. La seva veu ve a ocupar un espai silenciat, el de l'equidistància -que no equival a una neutralitat impossible-, en què molts han deixat de sentir que hi hagi una representació política.
És possible superar el empantanegament de la situació actual? Coscubiela analitza "la incapacitat de gestionar les grans il·lusions i expectatives creades per l'independentisme" a la que se li ha sumat "l'immobilisme del Govern del PP i la reacció de l'espanyolisme més ranci i intolerant", en un còctel de difícil digestió del qual només se sortirà "pactant el desacord". Amb un requisit imprescindible: "que a curt termini la independència deixi de ser l'únic eix de la política catalana".
Joan Coscubiela presentarà dimecres a Manresa el seu llibre sobre el procés
Política
Abacus acollirà la presentació d'"Empantanados" a partir de les 6 de la tarda
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
Publicat el
14 de setembre de 2018 a
les 18:25
Actualitzat el
14 de setembre de 2018 a les
18:28
Et pot interessar
-
Política
Aliança Catalana tria Sílvia Cubo com a cap de llista de l'extrema dreta a Manresa
-
Política
Santpedor licita per 1,36 milions d'euros les obres de renovació de Cal Llovet
-
Política
ERC Sant Fruitós reclama de nou explicacions per l'avaria de la climatització de la residència
-
Política
ERC reclama al Govern espanyol que identifiqui els immobles estatals sense ús al Bages
-
Política
Mònica Castellà serà la candidata d'Aliança Catalana a l'alcaldia de Navarcles
-
Política
Havaneres, ofrena floral i missa a la Diada Nacional de Monistrol de Montserrat
