Joan Vila ha presentat aquest dijous a la Taverna 1913 de la plaça Major els onze primers candidats de la llista que Impulsem Manresa presentarà a les eleccions municipals del proper mes de maig, en un acte que ha comptat, també, amb la presència discreta del president local del PDECat, partit al que està associada la candidatura, Josep Fornells.
Un alcaldable més madurat en les formes que en ocasions anteriors, s'ha mostrat "molt orgullós" de presentar, per ara, una meitat de la llista amb perfils molt "transversals", de persones "professionals" que no necessiten entrar en "càrrecs polítics" per guanyar-se la vida, i que està pensada "per cobrir les diferents àrees de l'Ajuntament". "Impulsem és una opció molt diferent a la resta de formacions que es presenten", ha afirmat quan se li ha preguntat amb quin partit podria pactar després de les eleccions, per això ha sentenciat que "anem a guanyar".
Malgrat la suavitat en la manera, l'alcaldable no ha evitat tornar-se a referir a la despesa que té l'Ajuntament en el personal funcionari i en la plantilla de treballadors. "Em proposo reduir el capítol 1 -despesa laboral- en el pressupost municipal de l'Ajuntament de Manresa", i ho farà, segons ha assegurat, "amortitzant llocs de treball i reorganitzant-los". També ha reiterat la seva voluntat de "saber quant destinem a temes socials". "Ho hem demanat diverses vegades i no n'hem rebut una resposta clara", ha explicat.
Entre els onze candidats n'hi ha tres que han participat en en posicions rellevants de candidatures que no van aconseguir treure representació política al ple de l'Ajuntament. Oriol Gés es va presentar el 2015 en la coalició Millor Manresa després d'haver guanyat les primàries de Solidaritat per la Independència (SI), i Joan Gil i Marta Sànchez van ocupar els números 4 i 10, respectivament, de la candidatura que Primàries va presentar a la capital del Bages el 2019. A la llista també hi ha l'exalcalde de Sant Vicenç de Castellet entre 2011 i 2019, Joan Torres.
La resta de candidats que s'han presentat aquest dijous, "i que no estan posats, necessàriament, en l'ordre que aniran a la llista", són la doctora en Ciències de l'Educació, filòloga anglesa i germanística, i professora de la UAB Dolors Masats; l'arquitecte Jesús Alonso; l'analítica comptable Anna Barriga; el gestor d'equips comercials d'Amazon a Espanya, França i Itàlia, Josep Puig; el director d'expansió de Misako, Albert Carrascosa, i la gestora comercial de banca, Fina Soler.
Vila ha aprofitat l'ocasió per exposar els seus referents urbans per a diverses àrees. "Ens hem d'emmirallar amb Pontevedra pel que fa a comerç i mobilitat, amb Pamplona o Vitòria, quant a paisatge urbà, i en Terrassa per temes de seguretat", ha afirmat.
Joan Vila: «Amb Impulsem, anem a guanyar les eleccions a Manresa»
Política
La formació presenta els seus primers onze candidats, i es compromet a "reduir la despesa laboral que té l'Ajuntament"
ARA A PORTADA
-
Successos Set joves detinguts, sis d'ells menors, per aldarulls aquest dimecres al vespre a Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Stephen Frears arriba aquest divendres a Manresa per inaugurar el Clam i recollir el Premi d'Honor Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Nova seu i noves regles: la Casa de la Música de Manresa revoluciona els seus ajuts Pere Fontanals
-
Economia Unes 200 persones preparen a Manresa la vaga general de l'11 de novembre en assemblea Pere Fontanals
-
Economia Condals Group celebra 50 anys a Manresa amb 65 milions d'euros de facturació Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
02 de març de 2023 a
les 23:05
Actualitzat el
02 de març de 2023 a les
23:26
Et pot interessar
-
Política
Santpedor no pujarà cap impost el 2027 i millora les bonificacions d'IBI, IAE i ICIO
-
Política
Junts acusa el govern de marejar els manresans amb la quota addicional de residus
-
Política
«Hi haurà pavelló, punt i final»: Generalitat i Ajuntament calmen les aigües al Congost
-
Política
Anjo Valentí titlla Junts d'«irresponsable» pel nou pavelló i critica el seu paper a Madrid
-
Política
Avancem Junts promet que el nou pavelló del Congost serà una realitat «governi qui governi» a Madrid
-
Política
Quatre càrrecs municipals del Bages, a les llistes de Junts per a les eleccions espanyoles
