Claudina Relat Goberna deixarà de ser regidora de Centre Històric per accedir al càrrec de presidenta de la demarcació del Col·legi d'Arquitectes a la Catalunya Central. Si bé legalment podria fer compatibles totes dues ocupacions, tant ella mateixa com el seu grup municipal, Junts per Manresa, han acordat el relleu "per qüestions d'ètica" i tal com ja s'ha fet en altres ocasions, segons han explicat en roda de premsa aquest dimarts.
Valentí Junyent ha explicat que "es tracta d'un relleu natural" i ha afegit que Josep Maria Fius entra al consistori "amb les mateixes delegacions, les mateixes retribucions i les mateixes funcions que la regidora Claudina Relat", de manera que ni al cartipàs ni a l'organització municipal no hi haurà cap canvi, ni cap incidència en l'aspecte econòmic. Junyent ha agraït a Relat la feina feta i la dedicació, i l'ha felicitat públicament pel seu nou càrrec, alhora que ha mostrat també el seu agraïment a Josep Maria Fius per la predisposició d'assumir la Regidoria.
L'encara regidora Claudina Relat ha manifestat que el relleu és "normal, natural i volgut", i ha explicat que deixa la regidoria per afrontar la presidència del Col·legi d'Arquitectes a la Catalunya Central, un repte il·lusionant, però que deixa el càrrec "amb orgull de la feina feta al llarg d'quests anys". Ha esmentat com a reptes aconseguits el treball conjunt amb la Xarxa de Barris Antics de Catalunya, l'impuls d'actuacions diverses en matèria urbanística, la tasca tècnica per tirar endavant l'adequació un edifici al carrer Vallfonollosa que es destinarà a primera emancipació de gent jove, o bé la redacció del Pla Integral de Revitalització del Centre Històric, entre altres.
També ha manifestat la tasca que ha permès que un nombre rellevant de propietaris d'habitatges hagin demanat o estiguin en disposició de demanar llicències d'obres de rehabilitació i sol·licitar ajuts per tirar-les endavant. La regidora ha agraït també la feina del personal tècnic i dels plans d'ocupació de la Regidoria.
Al seu torn, Josep Maria Fius, mestre de professió i vinculat durant anys com a jugador i entrenador al món del futbol i del futbol sala, ha agraït la feina feta a la regidora sortint, ha manifestat les seves ganes i il·lusió per afrontar el nou repte i ha assegurat que "entomo amb il·lusió aquest nou càrrec per continuar la bona feina que ha fet la regidora i ajudar l'equip de govern en la tasca que està fent per tirar endavant la ciutat i el país".
Josep Maria Fius substituirà Claudina Relat a la Regidoria del Centre Històric de Manresa
Política
L'encara regidora presentarà la seva renúncia el ple d'aquest mes de maig
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles Pere Fontanals
-
Societat Moià es planta contra una retallada de grups a 3r de Primària i 1r d'ESO que massificarà les aules Redacció
-
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Economia Els restaurants Slow Food consoliden les Temporades Gastronòmiques del Bages Pere Fontanals
Publicat el
10 de maig de 2022 a
les 20:03
Et pot interessar
-
Política
Ataquen a pedrades el domicili d'una regidora d'ERC de Sant Vicenç després del Mundial
-
Política
El ple rebutja la proposta de Fem Manresa per retirar part de l'asfalt de la plaça Neus Català
-
Política
Cardona reclama a Illa suport per rehabilitar el nucli antic, impulsar habitatge i atraure empreses
-
Política
Un recés a correcuita fa girar el ple i Manresa demanarà ser seu de la selecció de bàsquet
-
Política
Sant Joan de Vilatorrada reclama retirar el Plater per protegir Collbaix i el sòl agrícola
-
Política
El ple de Manresa aprova reforçar la seguretat i dignificar el passatge Sorribes
