Junts Manresa ha emès un comunicat on lamenta que el govern municipal no s'hagi pronunciat sobre l'increment de la criminalitat a la ciutat, que, recorda, el Ministeri de l'Interior situa, en les seves dades totals, en un 17,7% en els darrers quatre anys, incloent-hi la cibercriminalitat, que ha pujat un 81,2% ella sola en aquest mateix període. El president del seu grup municipal, Ramon Bacardit, valora com a "insuficients" les accions desenvolupades pel govern en matèria de seguretat.
D'entre les dades, Junts destaca els tipus delictius que han tingut un increment en el període 2019-23, com els furts, que han pujat un 13%, els delictes de lesions i baralles, que han augmentat el 76,5%, el robatori de vehicles, que ha pujat un 80% o el nombre d'agressions sexuals, que ha augmentat un 68%.
Bacardit ha posat de manifest que són unes dades que “constaten la situació que portem temps denunciant” i que "posen negre sobre blanc" la percepció d'inseguretat que hi ha a la ciutat que “la manifestació de la tardor passada va posar-la de relleu”. A més, ha denunciat que el govern ha estat incapaç d'"il·lusionar la ciutat i d'empoderar la societat civil i l'economia i comerços locals” i reclama accions orientades a "un canvi econòmic, social i de la cultura cívica".
Finalment, Bacardit ha recordat que Junts té "la mà estesa" cap a l'alcalde i el regidor de Seguretat per fer front a aquests reptes de seguretat. Així mateix, ha posat sobre la taula les mesures que des del seu grup proposen per fer front a la situació, on destaquen la Recepta Social Electrònica per "distribuir el conjunt d'ajuts i subvencions a la ciutat", l'"aplicació del pla i les ordenances de civisme" o un "pla de xoc per incentivar l'economia i el comerç locals". Pel que fa a aquest últim punt, Junts recorda que el va presentar al ple, però que va ser rebutjat amb els vots del govern, Fem i Vox.
Junts lamenta que el govern municipal no s'hagi pronunciat sobre l'augment de criminalitat a Manresa
Política
Bacardit recorda que la suma de la criminalitat i la cibercriminalitat ha pujat un 17,7% els darrers quatre anys
ARA A PORTADA
-
Successos Què sabem i què no de l'enverinament del bomber de Santpedor Albert Santamaria? Pere Fontanals
-
Successos El bomber enverinat a Manresa era santpedorenc i havia estat reconegut per la seva feina Pere Fontanals
-
Terra Estrenen un sistema que permet apagar el 90% dels incendis per la sega amb un pla pilot al Bages-Moianès Pere Fontanals
-
Successos Nova onada d'incendis de contenidors a Manresa amb un cotxe greument afectat Pere Fontanals
-
Política La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8 Pere Fontanals
Publicat el
05 d’abril de 2024 a
les 20:07
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
Súria rebutja la ubicació prevista de la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
-
Política
Sant Fruitós invertirà 405.000 euros per climatitzar i modernitzar el Pavelló Municipal
-
Política
La Generalitat estudia una variant soterrada de la C-55 a Monistrol de Montserrat
-
Política
Arxiven la causa pels fets al ple de Santpedor durant la presa de possessió d'un regidor d'Aliança Catalana
