Junts reclama el desdoblament de la C-55 i que les obres del 2+1 no siguin una «cotilla»

El partit presentarà mocions a favor del 2+2 a tots els ajuntaments del Bages

Representants de Junts al Bages, el Berguedà, el Solsonès i el Baix Llobregat Nord
Representants de Junts al Bages, el Berguedà, el Solsonès i el Baix Llobregat Nord | Pere Fontanals
26 de gener del 2024
Actualitzat a les 18:39h
Junts s'ha posicionat aquest divendres a favor del desdoblament complet de la C-55, des de Callús fins a Abrera, i ha demanat al Govern que les obres del 2+1 no siguin "una cotilla" per a les accions futures que es puguin fer a la via. Així ho ha expressat el diputat al Parlament David Saldoni acompanyat per alcaldes i regidors de Junts al Bages, Solsonès, Berguedà i Baix Llobregat Nord.

"El Bages i la Catalunya Central no podem perdre oportunitats i autolimitar-nos", ha dit Saldoni, que ha afegit que treballaran per aconseguir "consens i un ampli suport polític". De la seva banda, el cap de Junts a Manresa, Ramon Bacardit, ha anunciat que presentaran mocions a tots els ajuntaments del Bages per reclamar el desdoblament. Aquest 2024 la C-55 compleix 50 anys de vida.

"Hem de creure-nos i fer força des del territori sense mirar de reüll què fa el poble del costat", ha reclamat Saldoni, que troba a faltar més convenciment des de la Catalunya Central. "Tendim a autoencotillar-nos", ha assegurat. El diputat ha assenyalat que "no estem en contra de les actuacions actuals que converteixen en 2+1 alguns trams", però "això no ens pot fer aturar les reivindicacions per arribar al desdoblament total de la via, des de Callús a Manresa i des de Manresa a Abrera".

Així mateix, Junts també ha reclamat l'alliberament de l'autopista de la C-16. "Les dues reivindicacions no es contradiuen perquè les dues vies van a destins diferents, una al Vallès i l'altra al Baix Llobregat", ha assenyalat. Sense aquestes decisions "la Catalunya Central perd competitivitat" i fa que cada vegada sigui més difícil "que puguem retenir talent ja que treballar aquí suposen tres hores de carretera cada dia".

Segons els projectes redactats en el passat, actualitzats als costos actuals, Junts calcula que el desdoblament de la C-55 costaria uns 200 milions d'euros i l'alliberament de l'autopista, "uns 300 i pico més". Tot i així, Bacardit ha demanat "aixecar la vista" i recordar que a Catalunya s'han fet inversions en infraestructures importants i sempre s'ha passat de llarg al Bages.

També l'alcalde de Sant Vicenç de Castellet, Dani Mauriz, ha intervingut per reclamar el pont nord d'accés al municipi. "Hem superat els 10.000 habitants i només tenir un punt d'accés al poble", ha recordat, "i si algun dia s'encalla un camió a l'únic pont d'accés, veurem l'enrenou que es generarà". Mauriz ha recordat que el pont de Sant Vicenç també dona servei a altres municipis de l'altra banda del Llobregat, com el Pont de Vilomara.