El centre penitenciari de Lledoners tindrà nova directora. La conselleria de Justícia ha comunicat que Susana Gracia rellevarà Paula Montero al capdavant de la gestió de la presó, que tot just es prepara per rebre de nou els presos polítics, un trasllat que es produirà, previsiblement, la setmana que ve.
Justícia argumenta que Montero ha estat directora de Lledoners durant tres anys tot i que va assumir el càrrec amb un compromís inicial d'estar dos anys en la direcció. El seu objectiu, expliquen des de la conselleria, ha estat "la consolidació d'un model de participació i de resolució alternativa de conflictes". Ara, Montero, psicòloga de formació, s'incorpora als serveis centrals de la Secretaria de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima amb la missió d'impulsar el Pla Estratègic de l'Execució Penal d'Adults i consolidar la recent reestructuració de la Direcció General dels Serveis Penitenciaris.
La nova directora serà Susana Gracia, amb una trajectòria en centres penitenciaris que va iniciar l'any 1989. És licenciada en Geografia i Història i Diplomada en Educació Social i entre 2015 i 2017 va ser cap de programes d'Educació social al Centre Penitenciari Quatre Camins. Des d'aleshores i fins ara coordinava tots els programes de rehabilitació de Lledoners com a subdirectora de tractament. Assumirà la direcció a partir de l'1 de juliol.
La conselleria de Justícia tot just es prepara per al trasllat dels presos un cop ha acabat el judici i esperen que es dicti sentència. Es posarà tot en marxa quan arribi l'ordre d'Institucions Penitenciàries per fixar com i quan es fa el trasllat.
Justícia relleva la directora de la presó de Lledoners
Política
El canvi es produeix en vigília del trasllat dels presos polítics a Catalunya
ARA A PORTADA
-
Societat Ampans inaugura a Manresa una residència pionera per a 60 persones amb discapacitat intel·lectual Redacció
-
Política El Consell Comarcal del Bages reclama trens semidirectes i presentarà al·legacions al Plater Redacció
-
Cultura i Mitjans La Diputació destina 1,6 milions a millorar 46 equipaments culturals del Bages Redacció
-
Societat Castellbell i el Vilar cedeix els terrenys perquè la Generalitat impulsi l'ampliació del CAP Redacció
Publicat el
21 de juny de 2019 a
les 20:16
Et pot interessar
-
Política
Les consultes al servei Fem-ho Fàcil es multipliquen per cinc al Bages en només mig any
-
Política
El Tribunal Suprem amnistia la santvicentina Adriana Delgado
-
Política
Susana Tapia deixa el lideratge del PSC de Moià i no optarà a la reelecció el 2027
-
Política
El ple de Moià debatrà la modificació urbanística d'El Prat enmig d'una nova protesta ciutadana
-
Política
Ataquen a pedrades el domicili d'una regidora d'ERC de Sant Vicenç després del Mundial
-
Política
El ple rebutja la proposta de Fem Manresa per retirar part de l'asfalt de la plaça Neus Català
