La número 2 de la llista de PxC a les eleccions municipals de Manresa de 2015, Thais Vázquez, ha assumit mitjançant un pacte amb la fiscalia haver falsificat la signatura d'una de les dues noies de Bellcaire d'Urgell que es van veure a la candidatura sense haver firmat cap paper. Les dues noies, que havien explicat el cas a través de NacióManresa [totes les notícies del cas] van presentar denúncia davant dels Mossos durant aquella campanya electoral.
El Jutjat Penal 1 de Manresa ha condemnat Vázquez a sis mesos de presó i a una multa de 1.080 euros després d'assumir en la seva declaració l'autoria de la signatura a partir del pacte que la seva advocada ha assolit amb la fiscalia per evitar anar a judici. La petició inicial de fiscalia era de 2 anys de presó i una multa de 3.200 euros, i es basava en l'anàlisi cal·ligràfica que Mossos tenia d'una de les signatures que confirmava l'autoria de la que va ser número 2 de PxC. D'aquesta manera Vázquez evitarà l'ingrés a presó al no tenir antecedents.
La sentència conclou que Thais Vázquez i una altra persona de la que es desconeix la identitat van falsificar la Declaració Jurada del Candidat per tal d'incloure aquestes dues noies de Bellcaire d'Urgell a la llista de Plataforma per Catalunya sense el seu consentiment. Les noies, que eren amigues de Vázquez, i li havien facilitat el seu DNI perquè els havia explicat que necessitava suports per ser a la llista, van ser situades en la posició 12 i 25 de la candidatura.
PxC a Manresa, encapçalada per Sebastià Llort, va ser la llista menys votada en aquelles eleccions municipals.
La 2 de PxC a les eleccions de 2015 a Manresa, condemnada per falsificar una signatura
Política
Thais Vázquez ha arribat a un acord amb la fiscalia per evitar el judici i rebaixar la pena de presó i la multa
ARA A PORTADA
-
-
-
Esports Un gol d'Iglesias al minut 90 corona la remuntada del CE Manresa contra l'Ebro Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un matí de patrimoni obert fa descobrir el passat fronterer de les Torres de Fals Pere Fontanals
-
Societat Un centenar de persones celebren a Castelladral 10 anys de Papá Alpha al Senegal Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de febrer de 2017 a
les 12:56
Actualitzat el
14 de febrer de 2017 a les
13:04
Et pot interessar
-
Política
Els alcaldes del Bages reclamen més recursos policials i rebutgen l'ús polític del crim de Manresa
-
Política
Avenç Nacionalista constitueix l'executiva local de Manresa
-
Política
Santpedor no pujarà cap impost el 2027 i millora les bonificacions d'IBI, IAE i ICIO
-
Política
Junts acusa el govern de marejar els manresans amb la quota addicional de residus
-
Política
«Hi haurà pavelló, punt i final»: Generalitat i Ajuntament calmen les aigües al Congost
-
Política
Anjo Valentí titlla Junts d'«irresponsable» pel nou pavelló i critica el seu paper a Madrid
