La número 2 de la llista de PxC a les eleccions municipals de Manresa de 2015, Thais Vázquez, ha assumit mitjançant un pacte amb la fiscalia haver falsificat la signatura d'una de les dues noies de Bellcaire d'Urgell que es van veure a la candidatura sense haver firmat cap paper. Les dues noies, que havien explicat el cas a través de NacióManresa [totes les notícies del cas] van presentar denúncia davant dels Mossos durant aquella campanya electoral.
El Jutjat Penal 1 de Manresa ha condemnat Vázquez a sis mesos de presó i a una multa de 1.080 euros després d'assumir en la seva declaració l'autoria de la signatura a partir del pacte que la seva advocada ha assolit amb la fiscalia per evitar anar a judici. La petició inicial de fiscalia era de 2 anys de presó i una multa de 3.200 euros, i es basava en l'anàlisi cal·ligràfica que Mossos tenia d'una de les signatures que confirmava l'autoria de la que va ser número 2 de PxC. D'aquesta manera Vázquez evitarà l'ingrés a presó al no tenir antecedents.
La sentència conclou que Thais Vázquez i una altra persona de la que es desconeix la identitat van falsificar la Declaració Jurada del Candidat per tal d'incloure aquestes dues noies de Bellcaire d'Urgell a la llista de Plataforma per Catalunya sense el seu consentiment. Les noies, que eren amigues de Vázquez, i li havien facilitat el seu DNI perquè els havia explicat que necessitava suports per ser a la llista, van ser situades en la posició 12 i 25 de la candidatura.
PxC a Manresa, encapçalada per Sebastià Llort, va ser la llista menys votada en aquelles eleccions municipals.
La 2 de PxC a les eleccions de 2015 a Manresa, condemnada per falsificar una signatura
Thais Vázquez ha arribat a un acord amb la fiscalia per evitar el judici i rebaixar la pena de presó i la multa
ARA A PORTADA
-
Adif admet que no té «cap previsió» per a la reobertura de l'R4 entre Manresa i Terrassa Pere Fontanals
-
Jutgen un manresà per deixar-ne borni un altre estavellant-li un got a la cara la nit de Nadal Pere Fontanals
-
-
-
Sant Fruitós de Bages repartirà 3.500 racions d'arròs a la Festa de l'Arròs del 15 de febrer Redacció
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de febrer de 2017 a
les 12:56
Actualitzat el
14 de febrer de 2017 a les
13:04
Et pot interessar
-
Política
La CUP obre a Manresa el debat sobre l'estratègia nacional amb el cicle «Construïm el país»
-
Política
Alcaldes, entitats i empresaris del Bages exigeixen la gratuïtat de la C-16 durant la crisi de Rodalies
-
Política
Acció Lila reivindica la revolució kurda amb pintades a Manresa en suport a Rojava
-
Política
Els Comuns portaran al Parlament més de 3.100 signatures pel servei d'ictus 24 hores a Manresa
-
Política
Junts per Manresa avala que Bacardit iniciï converses per intentar una llista conjunta de cara a 2027
-
Política
L'Ajuntament de Manresa reforça la seva projecció internacional amb visites de treball a Itàlia
