La CUP de Manresa ha emès un comunicat per fer públic el seu malestar al comprovar que l'Ajuntament de la ciutat "segueix menystenint les víctimes d'atemptats com el del passat dimecres 31 de maig a Kabul on van morir més de 90 persones". La formació reflexiona que "si bé el passat 23 de maig es convocava un minut de silenci per rebutjar l'atemptat a Manchester, hem vist com l'atemptat a Kabul passava totalment desapercebut". Però Kabul "no n'és cap excepció". Recorden que 31 persones van perdre la seva vida el passat dilluns a Bagdad en un atemptat reivindicat per l'autodenominat Estat Islàmic. "Són morts que cauen en el més estricte oblit, com les del Iemen, Somàlia, Nigèria, Pakistan, Síria o Egipte", segueix, "un oblit que ens impossibilita conèixer la dolorosa realitat d'aquesta països que, juntament amb l'Iraq i Afganistan, acumulen el 80% de les morts en atacs terroristes; i que, al mateix temps, ens impossibilita assumir la responsabilitat d'Occident en l'expansió de grups terroristes d'arrel islamista".
En aquesta línia, la CUP recorda l'acord de Ple de l'abril del 2016 on, a proposta seva, es va acordar per unanimitat “que tots els atemptats amb víctimes mortals siguin condemnats per igual, independentment del territori on es cometin”. La CUP va presentar aquella moció "després de veure com l'Ajuntament condemnava de forma clara i rotunda els atemptats a Brussel·les on van morir 32 persones però, en canvi, quatre dies després no es feia cap comunicat oficial ni es condemnava l'atemptat contra un camp de futbol a l'Iraq on van morir 41 persones".
Finalment, constaten que aquesta "doble vara de mesura" segueix vigent i que per a l'equip de govern "hi segueixen havent morts de primera i morts de segona", condemnant "enèrgicament" les que es donen a Occident i "deixant passar desapercebudes" les de la resta del món. A més, el fet que l'Ajuntament passi per alt l'acord de Ple, després de les bones paraules emprades aquell dia per la regidora Àngels Santolària, només demostra, per a la CUP, "una absoluta hipocresia".
ARA A PORTADA
-
Vaga massiva de mestres al Bages amb talls a la C-55 i protesta als Serveis d'Educació Pere Fontanals
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
-
Vídeos: seqüència prèvia a la detenció durant el ple de Santpedor amb Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Publicat el
01 de juny de 2017 a
les 22:12
Actualitzat el
01 de juny de 2017 a les
22:18
Et pot interessar
-
Política
Poble Lliure denuncia que els partits «silencien» casos de transfuguisme cap a Aliança Catalana
-
Política
La presa de possessió del regidor d'Aliança Catalana a Santpedor acaba amb un detingut
-
Política
«Benvingut Mr. Aloy»: la Mion rebrà l'Alcalde als Barris amb ironia i crítica veïnal
-
Política
Junts exigeix «l'execució immediata i íntegra» de totes les inversions compromeses a l'R4
-
Política
ERC denuncia «transfuguisme» per l'entrada de Jordi Soteras al ple de Santpedor
-
Política
Marc Aloy: «La situació d'avui és kafkiana i ha generat una angoixa innecessària»
