[municipalsinformacional]
La CUP de Monistrol de Montserrat insisteix en no investir alcalde els números 1 i 2 de la llista d'ERC, Joan Miguel i Olga Urraca, i proposa donar suport al seu número 3, Ignasi Vilajosana, quan falten menys de 24 hores per al ple de constitució del nou Ajuntament. Els anticapitalistes argumenten que després de 20 anys a l'alcaldia, el municipi necessita "noves fórmules de fer política".
Els republicans van proposar dijous investir Joan Miguel per als primers dos anys del mandat, després dels quals renunciaria a l'alcaldia "per fer-hi entrar una persona de consens". Malgrat aquesta proposta, la CUP insisteix en la necessitat de trobar "nous lideratges" per a l'Ajuntament. Els anticapitalistes respectaran la decisió que prengui ERC respecte de la continuïtat de Miguel i Urraca com a regidors de l'Ajuntament, però no volen que ostentin l'alcaldia.
El les eleccions del 28 de maig, el PP va ser la força guanyadora a Monistrol, tot i que empatada a quatre regidors amb ERC. Els altres tres regidors estan repartits entre la CUP, el PSC i Junts, de manera que els republicans necessiten, com a mínim, el suport de dues d'aquestes forces.
Finalment, la CUP, també proposa treballar conjuntament a partir del ple d'investidura "per crear un clima de confiança i debat polític" que "ens permeti desenvolupar accions del nostre programa".
[municipals2023]MUN08127[/municipals2023]
La CUP de Monistrol proposa investir alcalde el número 3 d'ERC, Ignasi Vilajosana
Política
Els anticapitalistes insisteixen en que Miguel i Urraca "facin un pas al costat", però no s'oposen a que continuïn com a regidors si així ho decideixen els republicans
ARA A PORTADA
-
Societat L'últim adeu a Carles Vilajosana omple de dol i emoció el tanatori de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Vilajosana va ser mort després d'intentar separar una baralla de menors al final del Correfoc Pere Fontanals
-
Successos «Un crim pot passar en qualsevol moment, però ara la prevenció és molt més laxa» Pere Fontanals
-
Societat Internament en règim tancat per als dos menors detinguts per l'homicidi a Manresa Neus Climent
-
Successos A què s'enfronten els menors detinguts per l'homicidi de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
Publicat el
16 de juny de 2023 a
les 12:34
Et pot interessar
-
Política
Vox busca i no troba a Manresa el seu bocí de pastís per la indignació: només 12 persones a la seva concentració
-
Política
La instrumentalització política del crim de Manresa arriba al seu clímax
-
Política
«El debat de l'escorxador de Moià va desaparèixer sota una allau de masclisme»
-
Política
El Consell Comarcal del Bages condemna el crim de Manresa i fa una crida a la cohesió social
-
Política
Marc Aloy reclama «més unitat que mai» davant l'homicidi del carrer Sant Jaume
-
Política
El PP de Manresa reclama «reaccionar» després de l'homicidi de Carles Vilajosana
