Cap dels tres regidors de la CUP no ha estat present aquest dissabte al migdia en el pregó de Festa Major que ha pronunciat en periodista Antoni Basas al saló de sessions de l'Ajuntament de Manresa. Segons ha confirmat a NacióManresa els representants de la formació rupturista no han assistit a l'acte institucional de la Festa Major "com a protesta cap al patrocini de la festa diverses empreses que estan relacionades amb la fabricació d'armes", en referència als tres principals patrocinadors, ICL, BBVA-CX i la Caixa, que fan que sigui "una festa major armada".
"A més a més, també hem de recordar el problema que hi ha a la nostra societat amb els nombrosos desnonaments que encara porta a terme la banca", han afegit. La formació recorda que ICL patrocina l'exèrcit israelià, i tant BBVA-CX com la Caixa tenen inversions en empreses armamentístiques espanyoles.
Tot plegat arriba després que la CUP hagi presentat al Ple municipal en diverses ocasions proposicions per a que l'Ajuntament no accepti el patrocini tant d'ICL, en alguna ocasió, com d'empreses que estiguin relacionades amb la fabricació de les armes. "A més a més, ningú no dubta que a la CUP la Festa Major que considerem nostra és la Festa Major Alternativa", finalitzen.
Malgrat que ni la Comissió Manresa de Festa ni la regidoria d'Hisenda no han volgut parlar de xifres, NacióManresa està en disposició d'assegurar que el patrocini dels dos bancs i de l'empresa minera puja més de 20.000 euros en l'edició d'aquest 2017.
La CUP no assisteix al pregó de la Festa Major en protesta pels patrocinis bèl·lics
Política
La formació rupturista ha pres aquesta decisió després que hagi presentat a Ple diverses vegades que no s'accepti el finançament d'ICL i la banca
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Economia Aigües Manresa tanca l'exercici 2025 amb 26,9 milions de facturació i una forta aposta digital Pere Fontanals
-
Successos La Fiscalia arxiva la denúncia contra l'Ajuntament de Castellbell pel cas del Mas Brunet Redacció
Publicat el
26 d’agost de 2017 a
les 14:27
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns de Navarcles reclamen que el bus pari a l'hospital i a les Bases de Manresa
-
Política
El ple de Monistrol aprova mesures per corregir el nou sistema de recollida de residus
-
Política
La PAHC Bages irromp a la Universitat Catalana d'Estiu a Manresa per reivindicar el Bloc 8
-
Política
Súria rebutja la ubicació prevista de la planta de biogàs projectada a Sant Mateu de Bages
-
Política
Sant Fruitós invertirà 405.000 euros per climatitzar i modernitzar el Pavelló Municipal
-
Política
La Generalitat estudia una variant soterrada de la C-55 a Monistrol de Montserrat
