Amb el títol L'Educació al centre de l'acció municipal, la Comissió d'Educació de CUP de Santpedor va organitzar dijous a la tarda una xerrada sobre el projecte Aliança Educació 360, educació a temps complet impulsat per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. La persona que va conduir i exposar els continguts de la trobada va ser Núria Duñó, coordinadora del projecte.
Duñó va exposar els grans reptes de l'Aliança, fent èmfasi en la necessitat d'oferir oportunitats educatives en tots els temps i espais de la vida d'infants i adolescents, per tal de garantir-los l'accés a l'educació no formal amb equitat i sense exclusions.
Un altre dels eixos dels projecte és la vinculació entre els aprenentatges que es fan en el temps lectiu i el no lectiu, tot promovent itineraris personalitzats i connectant l'activitat dels centres educatius amb l'entorn.
Durant el debat posterior a la xerrada es va posar de manifest la necessitat d'instar els ajuntaments a convertir els municipis en ecosistemes educatius, enllaçant escola i comunitat, així com la importància del paper de les famílies en el fet educatiu.
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de febrer de 2019 a
les 20:35
Actualitzat el
15 de febrer de 2019 a les
20:38
Et pot interessar
-
Política
«S'hauria d'inaugurar un espai esportiu, no una placa»: la CUP no va a l'acte de la Pista Castell
-
Política
La CUP-Fem Manresa reclama més pressió a la Generalitat per dignificar la residència de la Font
-
Política
Junts Manresa denuncia que els nous carrers del Guimerà incompleixen la normativa per a cecs
-
Política
Manresa prem l'accelerador pel nou pavelló del Congost amb l'objectiu de licitar-lo al setembre
-
Política
El microbús del Centre Històric es posarà en marxa el 15 de juny
-
Política
Junts Manresa condemna l'agressió racista i rebutja «l'assenyalament polític»
