La CUP vol que es rebutgi l'enderroc de l'edifici de la pl. Bages

Al mateix temps que exigeix que es facin públiques "les conclusions de les diligències informatives obertes"

Publicat el 15 de febrer de 2013 a les 18:15
La Candidatura d'Unitat Popular ha fet públiques les mocions que presentarà al ple municipal de dimarts vinent. La primera de les proposicions demana a l'Ajuntament que manifesti "públicament el rebuig a la sentència del TSJC que obliga a l'enderroc de l'edifici situat al número 1 de la Plaça Bages de Manresa", al mateix temps que exigeix que es facin públiques "les conclusions de les diligències informatives obertes amb la finalitat d'esbrinar les circumstàncies que van concórrer en el tràmit i gestió dels expedients afectats per aquesta sentència".
 
La segona moció, presentada a petició de la Plataforma per un Civisme Popular, demana que s'eliminin els articles de l'ordenança de civisme que sancionen el fet d'agafar aigua de les fonts públiques. La Plataforma denúncia que, tot i que "l'aigua potable és un bé bàsic de primera necessitat, essencial per a la salut, l'alimentació, la prevenció de malalties, la higiene personal, la neteja domèstica i el bon desenvolupament de les persones en tots el àmbits", la nova ordenança criminalitza l'ús de les fonts públiques per part d'aquelles persones que no disposen d'aigua corrent a casa degut al fort impacte de la crisi.
 
Finalment, la CUP, juntament amb els grups municipals del PSC i ERC, ha entrat al registre una moció elaborada pel grup local d'ICV, que demana aprofundir en els mecanismes de transparència. Segons la moció, basada en l'Informe de Transparència dels Ajuntaments elaborat per la delegació espanyola de l'Associació Transparència Internacional, en els darrers dos anys l'Ajuntament de Manresa ha empitjorat en transparència. L'informe, que analitza els 110 ajuntaments més grans de l'estat espanyol, calcula que malgrat la majoria d'ajuntaments milloren, Manresa perdria més de 10 punts en la seva qualificació i és dels municipis catalans analitzats que obté pitjor puntuació; un 72,5 sobre 100, davant dels 85 punts de fa dos anys.

Moció aigua de les fonts públiques

Moció enderroc de la plaça Bages

Moció d'ICV sobre transparència