La Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP) ha tornat a instar el govern municipal de Sant Fruitós de Bages a facilitar l'accés als regidors de Gent fent Poble a un expedient municipal que havia estat denegat en dues ocasions. És la segona vegada en una setmana que la GAIP es dirigeix al govern de Sant Fruitós perquè permeti l'accés a Gent fent Poble a documentació de l'Ajuntament.
La GAIP resol a favor de la reclamació feta per Gent fent Poble, en el sentit de donar accés a un expedient municipal que es va demanar fa 5 mesos. El 8 de gener de 2021, els regidors de l'oposició van demanar accés a un expedient municipal obert per un tema disciplinari a un treballador. Segons assegura Gent fent Poble, l'alcaldessa Mazcuñan va denegar-ne l'accés i posteriorment també va desestimar el recurs de reposició presentat pel grup. Aquesta doble denegació d'accés va generar una queixa davant la GAIP.
El dia 29 d'abril 2021 la GAIP va emetre la resolució requerint a l'Ajuntament que lliurés als regidors de Gent fent Poble la informació de l'expedient en el termini de 5 dies, cosa que no va complir. Això va provocar que el dia 17 de maig la GAIP iniciés un “incident d'execució” per aquest incompliment d'una resolució seva.
L'alcaldessa Àdria Mazcuñan a través d'un decret de 28 de maig ha donat accés a l'expedient.
Gent fent Poble considera "gravíssima" aquesta actitud reiterada del govern municipal de posar traves a l'accés a informació dels regidors per dur a terme la seva tasca com a oposició.
"Però encara és més preocupant", valora, "que l'alcaldessa no faci cas de les resolucions de la GAIP, un organisme que vetlla pel compliment la Llei de Transparència de la informació de les administracions públiques".
La GAIP torna a instar el govern de Sant Fruitós a facilitar l'accés a un expedient a Gent fent Poble
És la segona vegada en una setmana que la comissió de transparència publica una resolució en el mateix sentit a favor de l'oposició
ARA A PORTADA
Publicat el
02 de juny de 2021 a
les 19:30
Et pot interessar
-
Política
Tornen a sabotejar les vies del tren de la potassa de Súria
-
Política
Manresa invertirà 9,4 milions per modernitzar equipaments esportius arreu de la ciutat
-
Política
Malentès polític pel trànsit a la carretera de Santpedor de Manresa després d'un canvi de criteri
-
Política
Els Comuns traslladaran al Ministeri de Cultura els projectes futurs del Clam
-
Política
Santpedor aprova 600.000 euros per renovar la gespa del camp Josep Guardiola
-
Política
Unió de Pagesos portarà al Vaticà el cas de Sant Andreu de Maians si no es retornen els béns
