La titular del Jutjat d'Instrucció número 2 de Manresa ha demanat a la fiscalia que es pronunciï sobre si vol portar a judici l'alcalde de Fonollosa, Eloi Hernàndez, per un delicte de desobediència greu a l'autoritat pel referèndum de l'1-O. En una resolució que s'ha conegut aquest dijous, la magistrada instructora assenyala que les diligències que s'ha practicat evidencien que existeixen "motius suficients" per obrir judici a l'alcalde per la comissió del delicte.
Segons la magistrada, Hernàndez es trobava davant la porta de l'Ajuntament, el lloc on s'estava realitzant la votació, "malgrat el coneixement de la notòria prohibició dels actes d'organització del referèndum". A més, la jutge destaca en el text que la providència dictada pel Tribunal Constitucional advertia que s'havia d'"impedir o paralitzar qualsevol iniciativa" en relació al referèndum.
La resolució de la jutgessa s'ha conegut pocs dies després d'interrogar Eloi Hernàndez en qualitat d'encausat, concretament es va citar l'alcalde als jutjats de Manresa aquest dilluns. En la declaració a preguntes del seu advocat, el batlle de Fonollosa va defensar que no va rebre cap prohibició de fer el referèndum, "ni per escrit ni tampoc verbalment". El batlle va lamentar que només ell i un veí del municipi hagin estat imputats en la causa, "i no cap dels responsables policials que van venir a picar i a fer-nos mal".
En la resolució la jutge demana a la fiscalia que es pronunciï sobre si vol sol·licitar l'obertura de judici oral o l'arxivament de la causa.
La jutge veu motius per portar l'alcalde de Fonollosa a judici per l'1-O
La magistrada creu que Eloi Hernàndez coneixia la prohibició per fer el referèndum
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 25 d’octubre de 2018 a les 20:09
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Navàs aprova el pressupost més elevat de la seva història
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs
-
Política Sant Vicenç defensa la seva gestió del padró després de la intervenció de la regidora Clotet en el ple de Manresa
-
Política Aloy a Bacardit: «Ja sé que no li agrado gens, però jo també l'he d'aguantar»